Informació legal

Termes i condicions de lloguer

Lloga un habitatge:

El nostre lloc web permet als usuaris introduir determinada informació sobre un immoble de cara al que l'usuari pugui arrendar aquest immoble. Els immobles oferts en arrendament són de propietat CLIKALIA o bé són de propietat de tercera persona que té concedit un mandat o encàrrec a CLIKALIA per a la comercialització i en el seu cas la gestió del llogatera.
A la nostra web apareixen diferents tipus de lloguers: 

  1. Habitatges de lloguer per a usuaris/clients finals. 
  2. Habitatges de lloguer per a persones jurídiques o persones físiques que pretenen explotar-les concedint totalment o parcialment subarrendaments.

Els usuaris, a través de la nostra pàgina web, també podran presentar la documentació necessària per a la validació de l'eventual arrendatari. La validació consisteix en un procés per determinar la capacitat econòmica-financera de l'usuari interessat segons criteris interns del grup CLIKALIA i la informació sol·licitada i així traslladada per l'usuari serà única i exclusivament tractada amb aquesta finalitat, i per a la redacció i execució de l'eventual contracte de llogater. 
L'usuari és responsable de la veracitat de la informació subministrada a CLIKALIA. 
La sol·licitud de l'arrendament per part de l'usuari, amb independència de les dades i documents per aquest traslladats a CLIKALIA per a la seva validació suposen l'acceptació dels termes i condicions del contracte de lloguer a baix indicades. Igualment suposa l'acceptació d'aquests termes i condicions els usuaris accepten i entenen que en cas de ser necessària actuació per portar a bon port l'encàrrec, mandat o contracte i el compliment de les obligacions derivades del mateix, CLIKALIA, segons els casos, podrà realitzar les actuacions necessàries per a això facturant els costos respectius a l'altra part/i/o usuari,  siguin del seu càrrec legalment. 
Independentment de la validació i el seu resultat, CLIKALIA no està obligada a concedir o signar llogatera amb cap usuari. 
Una vegada comunicada l'acceptació del llogater per CLIKALIA, l'usuari rebrà el contracte de llogater en el correu electrònic indicat per a la seva signatura digital. Si passades 24 hores després de l'enviament del contracte, aquest no fos signat per l'interessat, s'aplicarà la conseqüència descrita en l'apartat titulat "cancel·lació de la reserva per causes imputables a l'usuari". 
Si desitja ampliar informació sobre el procés aquí descrit, relativa al llogatera d'algun dels nostres immobles, podrà enviar un correu electrònic a documentacion.alquiler@clikalia.com, i ens posarem en contacte amb l'usuari com més aviat millor.
 

Reserva del lloguer

En realitzar la reserva per al lloguer d' un pis en concret, l' usuari lliurarà la quantitat de 200 € en concepte de reserva. La forma de pagament de la reserva es realitzarà amb càrrec a la targeta de crèdit a través de la passarel·la habilitada a la web, la qual li podrà redirigir en el seu cas a plataformes de processament de pagaments per Internet. 
Un cop s' obtingui el resultat de l' estudi de viabilitat econòmica que té per objecte analitzar la solvència de l' usuari per al pagament de la renda mensual de l' arrendament, se li podrà comunicar: 
1r. Que es denega o es cancel·la l'oferta perquè el client no compleix amb els requisits de viabilitat necessaris, i que se li reemborsarà la quantitat lliurada com a reserva, sense que CLIKALIA adquireixi cap tipus de responsabilitat, en els terminis que es descriuran seguidament.
2n. Que s'accepta l'oferta perquè l'usuari ha aportat tota la documentació necessària per a l'estudi de viabilitat econòmica i compleix amb els requisits de viabilitat necessaris, cas en el qual l'import lliurat en formalitzar la reserva (200 €) es deduiran de la renda del mes en curs o de les rendes corresponent a la mensualitat immediatament posterior. 
3r. Que se li requereix documentació addicional per a l' estudi de la seva viabilitat o per alguna circumstància especial.
 

Denegació de l' oferta per CLIKALIA

En aquells supòsits en què l' oferta de l' usuari hagi resultat denegada, després d' haver realitzat el corresponent estudi de viabilitat econòmica, CLIKALIA li realitzarà el reemborsament de la quantitat que va lliurar en formalitzar la reserva en un termini màxim de 30 dies naturals a comptar des de l' endemà d' aquell en què se li hagi comunicat de forma definitiva la denegació de la seva oferta mitjançant missatge de correu electrònic enviat a tal efecte. 

Cancel·lació de la reserva per causes imputables a l'usuari

Addicionalment al descrit en l' apartat anterior, quan l' usuari ha realitzat correctament la reserva d' un habitatge per al seu arrendament disposarà d' un termini màxim de 24 hores per remetre tota la informació i documentació necessària per a l' estudi de viabilitat econòmica per CLIKALIA, passat aquest termini si no n' hagués remès, se' l tindrà per desistit en l' oferta i CLIKALIA tindrà dret a no realitzar reemborsament de la quantitat lliurada per l' usuari en formalitzar la reserva, perdent l' usuari aquest import. 
Per contra, si l' usuari enviés la documentació per a l' estudi de viabilitat econòmica, però aquesta resultés insuficient, se li requerirà per CLIKALIA perquè aporti en el termini màxim de 24 hores a comptar des de l' enviament de la comunicació d' informació addicional, la documentació necessària per poder realitzar el corresponent estudi de la seva oferta. Si no l' aboqués en el termini indicat, s' aplicarà la conseqüència del paràgraf anterior. En cas que l' usuari aboqués a CLIKALIA la documentació addicional requerida continuarà l' estudi de la seva oferta. 
Finalment, per al supòsit en què CLIKALIA notifiqui mitjançant missatge de correu electrònic a l' usuari que el resultat de l' estudi de viabilitat econòmica és favorable i es procedeixi a l' enviament del contracte, juntament amb els seus corresponents annexos, per a la seva signatura digital, l' usuari disposarà d' un termini màxim de 24 hores per formalitzar la signatura digital. En cas que l' usuari no firmés digitalment el contracte d' arrendament en el termini de 24 hores concedit a aquest efecte, perdrà la quantitat lliurada en el moment en què va formalitzar la reserva. 
 

Termes i condicions del contracte de lloguer: 
En el contracte d' arrendament s' assenyalarà: 
1r. Si l' arrendatari o part arrendatària està formada per diverses persones, totes elles respondran solidàriament de les seves obligacions derivades del contracte d' arrendament. 
2n. S'identificarà la finca llogada i en el seu cas s'incorporarà un inventari sobre els béns mobles o electrodomèstics i mobiliari/estris que contingui i el seu estat. Podrà també en el seu cas anar acompanyat d' un reportatge fotogràfic d' aquests ben mobles. 
3r. S' identificarà la titularitat de la finca llogada o disposició d' aquesta en con l' arrendament. - Quant a les despeses de comunitat, es lliurarà el bé al corrent de pagament de les quotes de la Comunitat de Propietaris, a data del contracte.
4t. La necessitat de subscriure el mandat SEPA per a la domiciliació de les mensualitats de renda i altres despeses que s' hagi pactat siguin a càrrec de l' arrendatari. 
5è. S' assenyalarà la quantia concreta de: renda, fiança i garantia addicional. Així com de qualsevol altra garantia de diferent naturalesa que es pogués pactar en garantia del compliment de les obligacions de l' arrendatari derivades del contracte. Així mateix, també s'indicarà, en cas d'haver-se pactat, l'aplicació d'una bonificació sobre la renda (%) com el període de temps durant el qual s'aplicarà la mateixa, de la següent forma (o similar, subjecta a modificacions per l'arrendador): 

"Cal afegir que l'Arrendador concedeix a l'Arrendatari durant XXX (X) mesos de durada del present contracte, a comptar des del XX de XXXX de XXXX fins al XX de XXXX de XXXXX, una bonificació en l'import de la renda mensual que ascendeix a XXXX EUROS (XXX €), de manera que l'Arrendatari abonarà a l'Arrendador l'import de XXXX EUROS (XXXX €),  en cadascun d' aquests mesos. A partir de l' últim mes de durada de la bonificació, l' Arrendatari haurà d' abonar l' import mensual íntegre de la renda a dalt indicada"

6è. S'indicaran les despeses derivades de l'ús i gaudi de l'habitatge que seran a càrrec de l'arrendatari i, si s'escau, si es concedeix per l'arrendador algun tipus de bonificació en el pagament dels mateixos: la quantia de la bonificació (%) i el període de temps pel qual es concedirà la mateixa. En cas que es pactessin bonificacions s'utilitzarà el següent format (o similar, subjecta a modificacions per l'arrendador): 

"Cal afegir que l'Arrendador concedeix a l'Arrendatari les següents mancances o bonificacions a aplicar sobre l'import que li correspondria pagar a l'Arrendatari pels conceptes següents (o anàlegs) i durant el següent termini:

ConcepteData inici bonificacióData fi bonificació % Bonificació (0 o 100%)
Comunitat de Propietaris   
IBI   
Taxa Escombraries   

A partir de l' últim mes de durada de la bonificació, l' Arrendatari haurà d' abonar l' import mensual íntegre dels corresponents imports". 

Les CLÀUSULES del contracte llevat d' aprovació expressa de CLIKALIA per circumstàncies econòmiques o personals de la part arrendatària seran:

 

ANNEX I: CONDICIONS DEL LLOGUER

PRIMERA: Règim Aplicable1.1. El contracte d'arrendament se celebra a l'empara del que disposa la Llei 29/1994 de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans (en endavant LAU) i les seves modificacions posteriors, incloent expressament les modificacions a la mateixa introduïdes pel Reial decret llei 7/2019, d'1 de març, de mesures urgents en matèria d'habitatge i lloguer) i està sotmès de forma imperativa al que disposen els Títols PRIMER i QUART d'aquesta norma ( I àmbit de la Llei, art. 1 a 5) i IV (Disposicions comunes, art. 36 i 37). A més, per tractar-se d'un arrendament per a ús d'habitatge, es regeix pels pactes, clàusules i condicions determinades per la voluntat de les parts, en el marc del que estableix el Títol II de la LAU (arts. 6 a 28), i, supletòriament, pel que disposa el Codi Civil.
SEGONA: Objecte

2.1.- L' arrendador arracona a l' arrendatari, l' habitatge. En particular, l'habitatge s'arracona per al seu ús com a habitatge habitual, no podent desenvolupar ni instal·lar-hi, comerç, indústria, ni tan sols manual, ni oficina o despatx professional, o un altre anàleg o similar.
L' arrendatari visitarà l' habitatge i manifestarà en el contracte conèixer l' extensió, característiques, estat i serveis comuns de l' habitatge. L' arrendador manifestarà que l' habitatge es troba lliure de càrregues i gravàmens que poguessin afectar l' ocupació i ús d' aquest per l' arrendatari.

2.2.- L' arrendatari signant el contracte, rep les claus i la lliure possessió i disposició de l' habitatge, l' estat del qual, tant físic com jurídic, i característiques declara conèixer i acceptar per haver-los comprovat amb anterioritat, estimant-lo també apte per a la destinació acordada.
L' arrendatari manifestarà rebre l' habitatge en condicions per ser utilitzat com a habitatge habitual, trobant-la de conformitat per a tal ús, sense perjudici de les incidències que poguessin derivar-se de defectes, insuficiències o avaries en les escomeses generals, conduccions de subministraments o elements estructurals i, en general, deficiències que no siguin susceptibles d' apreciació a simple vista.

2.3.- En cas que l' habitatge arrendat es trobi moblat conforme a l' inventari adjunt, l' Arrendatari serà responsable del deteriorament dels béns mobles respectius per qualssevol danys o perjudicis que se' ls causin, avaries o desperfectes causats per mal ús, negligència o dol, per l' import conforme valor de mercat de cadascun dels béns danyats en el moment en què l' Arrendatari comuniqui el dany,  avaria, desperfecte o perjudici del bé, o si aquest no s' ha produït en el moment de finalització del contracte, quan allò sigui descobert per la part Arrendadora després de la recuperació o devolució de l' habitatge arrendat. Aquest import haurà de ser abonat per l' Arrendatari a l' Arrendador a mer i simple requeriment d' aquest en els 3 dies següents a l' esmentat requeriment i, en el cas contrari, podrà deduir-se de la fiança i garantia addicional.

TERCERA:
 Destinació

3.1.- L'habitatge haurà de destinar-se exclusivament a domicili habitual i permanent de l'arrendatari i/o els seus familiars a tots els efectes del present contracte. I en el seu cas, la plaça de garatge haurà de destinar-se exclusivament a l' aparcament d' un únic vehicle de motor i en el seu cas el traster exclusivament a emmagatzematge de béns mobles i estris de legal pertinença i comerç.

L' arrendatari si s' escau haurà de comunicar a l' arrendador si entrés a conviure una tercera persona aliena a l' àmbit familiar directe.

No es permeten festes en l' habitatge arrendat, essent aquesta causa de resolució del contracte. No es permet realitzar actuacions de trepant, forats, apuntalar o altres actes similars en cap dels enrajolats de l' habitatge arrendat o les seves dependències o anxoves.
L' incompliment d' aquestes condicions és causa de resolució del contracte, i sens perjudici de la responsabilitat per danys i perjudicis i indemnitzacions corresponents.

3.2.- L' arrendatari es compromet a comunicar a l' arrendador, les persones que hi conviuran de forma habitual i permanent. L' arrendatari es fa directament i exclusivament responsable pels danys que puguin ocasionar-se a persones o coses i siguin conseqüència, directa o indirecta, de l' ús de l' habitatge per l' arrendatari i altres persones que convisquin amb ell o els seus convidats o persones o animals que introdueixi en l' habitatge, eximint de tota responsabilitat l' arrendador,  fins i tot pels danys derivats de la manipulació o mal ús de les instal·lacions per a serveis i subministraments de l'habitatge o dels que hi ha hagut a l'edifici on aquesta es troba, sent responsable directe l'arrendatari.

3.3.- L' arrendatari haurà de respectar el que disposa la legalitat vigent i en les normes de la Comunitat de Propietaris de l' edifici, especialment pel que fa a l' ús i gaudi dels elements i serveis comuns, així com quant a la convivència pacífica a la Comunitat i activitats prohibides.

QUARTA:
Cessió. Subarrent i dret d' adquisició preferent

4.1.- L' arrendatari coneix i accepta que l' arrendador podrà cedir a favor de tercer la seva posició d' arrendador, en els termes que legalment siguin aplicables.

4.2.- A l'arrendatari li queda expressament prohibit el subarrent - fins i tot parcial – de l'habitatge o qualsevol de les seves parts o elements i la cessió del contracte, així com el mantenir-la habitualment desocupada.

4.3.- En cas d' alienació o transmissió per qualsevol títol de l' habitatge arrendat, l' arrendatari renuncia de forma expressa en aquest acte al seu dret d' adquisició preferent a què es refereix l' article 25 de la vigent Llei d' Arrendaments Urbans.

CINQUÈ:
Durada. Prorroga desistiment i devolució de l' habitatge

5.1. - L' arrendament s' estableix per un termini d' 1 any, a comptar des del  dia xx de mes any.  D' acord amb la legislació vigent, si el termini inicial de l' arrendament és inferior a 7 anys, l' arrendatari tindrà la facultat de la seva renovació anual fins que l' arrendament assoleixi la durada de 7 anys; no hi haurà lloc a l' esmentada renovació sí l' arrendatari notiqués per escrit la renúncia amb almenys 30 dies d' antelació a la finalització del termini pactat o qualsevol de les seves pròrrogues anuals,  DE MANERA FEFAENT PER CORREU ELECTRÒNIC A L' ARRENDADOR.

Arribada la data de venciment del contracte o de qualsevol de les seves pròrrogues legalment obligatòries, una vegada transcorreguts com a mínim 7 anys de durada del contracte, regirà la legislació vigent aplicable.

El termini de durada del present contracte començarà a comptar des de la seva data de formalització, coincident amb la data de posada a disposició de l' arrendatari de l' habitatge arrendat essent aquest termini obligatori per a ambdues parts.

Les claus es lliuraran en la data assenyalada d'entrada, això és, el pròxim mes de mes any.

5.2.- L'arrendatari només podrà desistir del contracte d'arrendament una vegada hagin transcorregut almenys sis (6) mesos de durada del mateix, i sempre que li ho comuniqui fefaentment a l'arrendador amb una antelació mínima de trenta (30) dies, en aquest cas l'arrendatari indemnitzarà l'arrendador amb una quantitat igual a una mensualitat de la renda en vigor per cada any del contracte que resti per complir. Els períodes de temps inferiors a l' any donaran lloc a la part proporcional de la indemnització. Si el desistiment es produeix abans que transcorrin els sis (6) primers mesos de durada del contracte, l'arrendatari vindrà obligat a indemnitzar l'arrendador amb una mensualitat.

5.3.- A l' extinció del contracte d' arrendament haurà l' arrendatari procedir a la devolució a l' arrendador de les claus i la lliure possessió i disposició de l' habitatge, buida, neta, i en el mateix bon estat en què la va rebre, procedint-se en el menor temps possible, a la revisió de l' habitatge per l' arrendador o per la persona que aquest designi.

5.4.- L' incompliment del convingut en l' apartat anterior, fins i tot el mer retard en el desallotjament de l' habitatge, implicarà una indemnització a favor de l' arrendador, com a conseqüència de l' ús indegut de l' habitatge per l' arrendatari, que expressament es convé a mode de clàusula penal per import equivalent a 150 € per dia de retard, i sense necessitat d'acreditació de danys i perjudicis de cap tipus, I QUE NO PREJUTJARÀ LA INDEMNITZACIÓ QUE LEGALMENT PROCEDEIXI PER DANYS I PERJUDICIS, estant obligada igualment, a l'abonament de les despeses al pagament de les quals ve obligada en virtut del present contracte, vigents a la data de terme del mateix, per cada mes o fracció de mes (en aquest  cas, qualsevol que sigui el nombre de dies) en què l' arrendatari mantingui l' ús indegut de l' habitatge.

5.5.- La devolució de la possessió de l'Immoble a través del lliurament de claus haurà de realitzar-se de dilluns a divendres, en horari de 8.00 a 18.00 hores, mitjançant devolució a l'Arrendador mitjançant la subscripció i signatura del document d'acabament del contracte d'arrendament i el seu Annex I de "rebí" de claus. 

DIVENDRES:
Renda, forma de pagament, actualització i conseqüències de l' impagament

6.1. - L'import  de l'arrendament mensual és de XXXXX EUROS (xxx,xx.-€).

La renda corresponent al mes d'INICI DE L'ARRENDAMENT serà proporcional a l'arrendament d'aquest mes (febrer), la qual ascendeix a XXXXXXXXX EUROS (xxx,xx.-€).

6.2.- La renda s' haurà d' abonar els SET primers dies de cada mes.  El pagament de la renda serà en euros i l' arrendatari s' obliga a domiciliar el pagament de la renda, autoritzant i subscrivint a tal efecte l' ordre SEPA que s' adjunta com a Annex III.

Qualsevol modificació de l' entitat de crèdit i compte bancari designat en aquest acte no tindrà cap efecte entre les parts mentre l' arrendatari no notifiqui fefaentment l' arrendador, amb un preavís d' almenys 30 dies, el canvi pretès, indicant la nova entitat bancària amb sucursals obertes a Espanya i el compte corrent en la seva substitució. La renda no s' entendrà abonada sinó fins que es rebi en el compte bancari de l' arrendador, produint-se l' assentament comptable bancari respectiu. En cas de mora en el pagament de la renda, les parts pacten un interès de demora per dia de retard sobre la quantitat de l' interès legal. Aquest interès serà automàticament aplicable i degut, sense necessitat de cap requeriment per l' arrendador. El pagament s'acreditarà de manera suficient mitjançant l'oportú resguard/justificant de transferència realitzat, sense necessitat d'expedir cap rebut per part de l'arrendador.

A més, si es produís un impagament de quantitat deguda per l' arrendatari, per cada impagament es cobrarà a aquest addicionalment la quantia de 25 euros per impagament o adeu retornat per la gestió de cobrament, sense perjudici d' altres indemnitzacions que procedeixin legalment per l' incompliment.

6.3. - La renda s'incrementarà anualment (conforme el que disposa  la clàusula 6. 1 del present contracte) en la data en què es compleixi cada any de vigència de contracte, aplicant la variació percentual experimentada per l' Índex de Preus al Consum a data de cada actualització, prenent com a mes de referència per a l' actualització el que correspongui a l' últim índex que estigués publicat en la data d' actualització del contracte. Les successives actualitzacions a partir de la primera es realitzaran sobre la renda anteriorment actualitzada de manera automàtica. A efectes informatius, l' arrendador podrà enviar una comunicació a l' arrendatari per correu electrònic on indiqui l' import de la renda actualitzada. Si deixés de publicar-se l'IPC s'aplicarà l'Índex de Garantia de Competitivitat (IGC), com a índex de referència. Sense que en cap cas l' actualització pugui ser negativa per a l' arrendador.

Les variacions de la renda derivades de l' actualització pactada en aquesta estipulació s' incorporaran a la renda del contracte i per tant formaran part de la base per a successives actualitzacions, tot això conforme a l' establert en la Llei d' Arrendaments Urbans. En cas que s' hagués aprovat temporalment la limitació en l' aplicació de l' índex indicat anteriorment, es respectarà l' esmentada limitació durant el termini en què es trobi vigent si fos aplicable al contracte.

6.4.- El retard en el pagament de qualsevol de les obligacions econòmiques derivades del present contracte que no es refereixin a la renda mensual, a la qual s' aplicarà el disposat a l' apartat 6.2 anteriorment esmentat, meritarà, sense que sigui necessari previ requeriment, un interès de demora a favor de l' arrendador equivalent a l' interès legal del diner fins a la data d' efectiu pagament de totes les quantitats degudes.

6.5.- Tots els danys i perjudicis a què donés lloc la falta de pagament de qualsevol quantitat el pagament de la qual correspongui a l' arrendatari, seran de càrrec d' aquest. Aquestes quantitats podran repercutir-les l' arrendador a l' arrendatari, sense necessitat que hi hagi comunicació prèvia a l' efecte, en el rebut de la mensualitat següent adjuntant els oportuns justificants.

6.6.- La falta de pagament i/o el retard en el pagament de la renda que ja sigui per un retard de pagament superior a un mes tant consecutiu com altern, i en la resta de les quantitats degudes, es consideren causes expresses de resolució del present contracte exercitables a facultat de l'arrendador amb posterioritat al primer incompliment. Expressament s' acorda que la renda endeutada, incloent-hi l' interès per demora a què es refereix el punt 6.2, exercitada la resolució del contracte, que estigui pendent de pagament meritarà un interès de demora anual equivalent a l' interès legal dels diners més 3 punts percentuals. Totes les despeses derivades d'una reclamació judicial o extrajudicial per incompliment, desnonament, resolució, reclamació de quantitat i/o indemnització de danys i perjudicis derivada de l'arrendament seran per compte de la part deutora o incomplidora.

6.7. Despeses de recobro per devolució d'adeus.

L'arrendatari haurà d'abonar les factures al seu venciment (en els primer 7 dies naturals de cada mes en el cas que la factura sigui en cobrament de la renda). En cas que l' arrendatari impagui la seva factura, l' arrendador li notificarà l' import impagat a través de comunicació personalitzada, respectant, en tot cas, la seva privacitat. La referida comunicació a l' arrendatari podrà realitzar-se bé mitjançant trucada telefònica, correu ordinari, missatge de correu electrònic, o per qualsevol altre mitjà telemàtic.

L' Arrendadora podrà repercutir a l' arrendatari les despeses efectivament suportades per la referida falta de pagament de factures. Aquests costos inclouen aquells que hagi suportat l' arrendador en relació amb les gestions realitzades per a la recuperació dels imports de les factures impagues. A més, l'Arrendadora podrà repercutir a l'arrendatari que hagi domiciliat els rebuts mitjançant mandat SEPA, en concepte de despeses de recobro per cada factura impagada fins a VINT-I-CINC EUROS (25,00.-€), sense perjudici que pugui exercir altres accions, incloses, entre d'altres, l'execució de fiança, garantia addicional i, altres garanties existents en cada cas, així com la inclusió,  quan escaigui, de les dades de l' arrendatari en fitxers de solvència patrimonial i de crèdit quan així procedeixi.

SETENA:
Pagament de les despeses comunes. Privatius, serveis i subministraments 

7.1.- El preu de l'arrendament no inclou les despeses generals ordinàries de l'habitatge, és a dir, els subministraments o despeses per serveis amb què compta l'habitatge i que s'individualitzin mitjançant aparells comptadors, que seran de compte exclusiu de l'arrendatari (electricitat, telèfon, aigua, gas, alarma en cas que n'hi hagués i qualssevol altres subministraments,  i altres despeses individualitzables, que seran de compte de l' arrendatari) havent d' aquest procedir a la titularització dels mateixos.

7.2.- L'arrendatari autoritza expressament l'arrendador que en el seu nom realitzi el canvi de titularitat corresponents a: (A sol·licitud de l'arrendatari)

Canvi de titularitat de subministrament de llum, gas individualitzat, calefacció, alarma (en cas que n'hi hagués) i aigua (conforme l'autorització adjunta com a ANNEX II)

7.3.- Serà per compte i càrrec de l' arrendatari la instal.lació, conservació, reparació i substitució dels respectius comptadors i altres elements necessaris de les instal.lacions en les condicions exigides en cada moment per les companyies subministradores.

7.4.- L'arrendador no assumeix cap responsabilitat per les interrupcions que es poguessin produir en qualsevol dels serveis anteriors (ascensor, llum, aigua, televisió, etcètera) quan aquestes interrupcions s'hagin produït per causes alienes a la seva voluntat, ni vindrà obligat a efectuar deduccions de renda per aquestes interrupcions.

7.5.- De forma expressa es fa constar que a la finalització del contracte d' arrendament i per tal de lliurar l' habitatge lliure de càrregues o relacions contractuals per subministraments que puguin afectar posteriors contractacions per un nou arrendatari, l' arrendatari actual haurà d' aportar a l' arrendador els corresponents documents acreditatius emesos per cadascuna de les companyies subministradores pels quals es deixi constància d' estar al corrent en el pagament dels  subministraments que puguin afectar l' habitatge i si s' escau la corresponent certificació de l' estat de baixa d' aquests contractes.

En cas que l'arrendatari no procedeixi en el termini de deu (10) dies (a comptar des de l'entrega de claus de l'habitatge arrendat) a lliurar a l'arrendador els documents referits en el paràgraf anterior, les Parts pacten de mutu acord una penalització de 150 euros per subministrament, que es meritarà automàticament en cas d'incompliment d'aquesta obligació per part de l'arrendatari,  sense necessitat que hi hagi cap requeriment a l' efecte per part de l' arrendador.
També s' obliga l' arrendatari a cursar la baixa dels mateixos una vegada finalitzi la vigència del contracte o qualsevol de les seves pròrrogues si així li ho demanés l' arrendador.

7.6.- Les despeses derivades d' aigua o altres subministraments en aquelles comunitats de propietaris que s' incloguin per rebut de la comunitat es refacturaran a l' arrendatari havent d' abonar-lo ja sigui per domiciliació bancària, o bé mitjançant abonament en compte o transferència a elecció de l' arrendador.

7.7.- Despeses de Comunitat i Impost sobre Béns Immobles: Serà de compte de l'arrendatari les despeses derivades de la comunitat de propietaris, així com l'Impost sobre Béns Immobles ("IBI") de l'habitatge en proporció al mateix temps que posseeixi l'habitatge.

7.8.- L' arrendador no accepta ni assumeix responsabilitat, ni vindrà obligat a efectuar reduccions de cap renda, ni l' arrendatari podrà resoldre el present Contracte per les interrupcions o talls que poguessin produir-se en qualsevol dels subministraments i els serveis generals i individuals de l' habitatge, sempre que no fos ocasionat per causes imputables a ell.

7.9.- En el cas que la part arrendatària tingués instal·lada a l'habitatge una alarma de seguretat es compromet a donar-la de baixa durant els SIETE (7) dies anteriors a la finalització de l'arrendament, i col·laborarà amb la part Arrendadora per facilitar la instal·lació de la nova alarma. En tot cas, la responsabilitat de la seva devolució a l' empresa de seguretat titular de l' alarma és de la part arrendatària.

VUITENA:
Altres Despeses i Tributs

8.1.- En cas que l'arrendatari volgués inscriure l'arrendament de l'habitatge, totes les despeses notarials i registrals derivades de l'elevació a públic del present contracte (o del seu atorgament en escriptura pública), de la seva inscripció, si s'escau, en el Registre de la Propietat, i de la seva cancel·lació, seran de compte i càrrec de la part que sol·liciti la seva inscripció.
Si el contracte s' hagués inscrit en el Registre de la Propietat a instància de l' arrendatari s' obliga aquest i al seu compte a cancel·lar aquesta inscripció juntament amb l' arrendador a l' extinció del contracte.

8.2.- La taxa d'escombraries/residus o tributs similars o anàlegs seran per compte de l'arrendatari, i l'arrendador els refacturarà a aquest havent d'abonar-lo bé mitjançant domiciliació bancària, o bé mitjançant abonament en compte o transferència a elecció de l'arrendador. 

NOVENA:
Reparacions i obres

9.1.- Obres a càrrec de l' arrendatari
En el cas que l' arrendatari vulgui realitzar obres a l' habitatge, haurà de comunicar-ho fefaentment per escrit a l' arrendador, qui haurà de consentir-ho de forma expressa, per escrit i de manera prèvia a la seva realització. Si l' arrendador autoritza la realització de les obres, aquestes seran de càrrec i compte de l' arrendatari i quedaran en benefici de l' habitatge, sense dret a indemnització, o reclamació, en cap moment. El permís municipal per realitzar les obres serà també, de compte i càrrec de l' arrendatari, així com la direcció tècnica o facultativa en el seu cas, i totes les responsabilitats que poguessin derivar-se de l' obra. En cas que l' arrendador no consenteixi de forma expressa l' autorització per a la realització de les obres a càrrec de l' arrendatari, aquestes no podran produir-se sota cap circumstància.
Està prohibit fer perforacions en paraments de cuines i banys, terres, portes (incloses les dels armaris que es lliuren amb l'habitatge) o prestatgeries d'obra, així com dipositar maces sobre el terra de fusta, o porosos que hi hagués a l'habitatge, a fi d'evitar danys en el mateix per humitat.
L' arrendador està facultat per accedir a l' habitatge en tot moment, previ avís amb una antelació d' almenys dos dies naturals, amb la manera de comprovar el seu estat i la realització de possibles obres no consentides.
La contravenció d' aquesta clàusula serà causa de resolució del present contracte. L' arrendador podrà exigir la reposició de les coses a l' estat anterior, i les indemnitzacions corresponents.

9.2.- Obres a càrrec de l' arrendador: Es procedirà a l' aplicació de la normativa vigent a la signatura del present contracte, indicant les parts que, en cas d' obres urgents de reparació, l' arrendatari ho comunicarà immediatament a l' arrendador, el qual, s' obliga a reparar-lo amb la màxima urgència. Si transcorreguts cinc (5) dies hàbils, no ha estat reparat, l'arrendatari podrà executar la reparació per si mateix, descomptant-se el cost de la mateixa, prèvia acreditació del mateix mitjançant l'oportuna factura enviada a l'arrendador de la Renda a abonar en el mes següent, o sumant-se, en el seu cas, a la quantitat a retornar per l'arrendador com a fiança,  al final de l' arrendament, en base al que les parts acordin en el moment de produir-se, sempre conforme el que aquí s' ha descrit.

9.3.- D' acord amb l' article 19.4 de la Llei d' Arrendaments Urbans, en qualsevol moment des de l' inici de la vigència del present contracte d' arrendament i previ acord entre arrendador i arrendatari, podran realitzar-se obres de millora en l' habitatge arrendat i incrementar-se la renda del contracte, sense que això impliqui la interrupció del període de pròrroga obligatòria establert en l' article 9 o de pròrroga tàcita a què es refereix l' article 10 de la LAU.

9.4.- L'Arrendatari assumirà el manteniment ordinari i la reparació dels Apartaments (danys associats al desgast per l'ús ordinari de l'apartament). En conseqüència, l' Arrendatari es compromet a realitzar i pagar íntegrament les obres ordinàries i les petites reparacions. Per exemple, substitució de bombetes, manteniment d'electrodomèstics en general, substitució de petits electrodomèstics i parament de cuina, treballs ordinaris de fontaneria, manteniment de sistemes d'aire condicionat/calefacció, pintura, manteniment preventiu, així com les reparacions relacionades amb un ús negligent per part del llogater.

9.5.- L'Arrendador assumirà el manteniment i reparació extraordinària dels Apartaments, els seus elements estructurals i les seves instal·lacions generals, això inclou la climatització (reparacions derivades de problemes estructurals i desgast no ordinari de l'apartament). En conseqüència, l'Arrendador es compromet a realitzar i pagar íntegrament les obres extraordinàries, reparacions i/o substitucions necessàries per restablir el correcte estat de funcionament de qualsevol element dels Apartaments, incloent la substitució de les parts danyades o dels elements complets, excepte en el cas que aquestes obres i actuacions siguin necessàries per danys causats per l'Arrendatari (o qualsevol subarrendatari).

DESENA:
Fiança, Garantia Addicional i Assegurances.

10.1.- L'arrendatari lliurarà en l'acte de formalització del contracte d'arrendament a l 'arrendador, la suma de XXXXX EUROS (XXX,XX.-€), corresponent a una (1) mensualitat de renda en concepte de fiança. Aquesta fiança tindrà el concepte de dipòsit durant la vigència del contracte i haurà de ser retornada a l' arrendatari, si a la fi de la vigència de l' arrendament, es troba al corrent de pagament i l' habitatge ha estat conservat i retornat en perfectes condicions.

La referida fiança haurà de ser lliurada a l' arrendador mitjançant transferència bancària al compte bancari amb el següent IBAN: XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX, en la forma descrita a la pàgina segona del contracte.

10.2.- A més, com a garantia addicional, l'arrendatari lliura igualment a la signatura d'aquest contracte d'arrendament l'import de XXXX EUROS (XXX,XX.-€).  La garantia addicional serà retornada a l' arrendatari, si a la fi de la vigència de l' arrendament, aquest es troba al corrent de pagament i l' habitatge ha estat lliurat en perfectes condicions.

Tant la fiança legal com la garantia complementària queden establertes en garantia de les obligacions legals i contractuals de l' arrendatari. L' arrendador es compromet a realitzar el dipòsit de la fiança legal segons la normativa autonòmica aplicable. Igual que la fiança, la garantia addicional haurà de ser lliurada a l' arrendador mitjançant transferència bancària al compte bancari amb IBAN: XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX, en la forma descrita a la pàgina segona del contracte.

10.3.- L' existència de la fiança i garantia addicional no serviran mai de pretext per retardar el pagament de la renda o de qualsevol de les quantitats el pagament de les quals ha assumit l' arrendatari.

10.4.- En cas que els desperfectes causats en l' habitatge o l' import per tributs, despeses, serveis o subministraments de compte de l' arrendatari fossin, en la seva quantificació, superiors a la fiança dipositada, i la garantia addicional lliurades, l' arrendatari vindrà obligat al desemborsament de les quantitats necessàries, fins al total pagament dels conceptes ressenyats,  entenent-se que l' import de la fiança i garantia addicional no actua com a quantitat limitativa de la responsabilitat de l' arrendatari per aquests conceptes i la possible indemnització de danys i perjudicis.

10.5.- ASSEGURANÇA DE LA LLAR: L' arrendatari s' obliga a contractar una assegurança de la llar vigent durant tot el termini del contracte d' arrendament, per donar cobertura a la responsabilitat per danys a tercers i, així mateix, que cobreixi el contingut de la cosa arrendada fins a un valor de 10.000 € per a cobertura de sinistres incloent danys per aigua,  incendi o danys d' origen elèctric, el qual s' haurà de fer efectiu des de la data de formalització del contracte d' arrendament
L' arrendatari autoritza, en aquest acte en virtut de la present clàusula, l' arrendador a contractar en el seu nom, essent l' arrendatari el prenedor i assegurat, una assegurança de llar per tota la durada del contracte i en el seu cas pròrrogues, que inclogui la responsabilitat civil i els danys que es puguin causar en l' habitatge cobrint el contingut de la cosa arrendada fins a un valor de 10.000 € per a cobertura de sinistres incloent danys per aigua, incendi o danys d' origen elèctric, sense perjudici de la responsabilitat de l' arrendatari per danys causats per mal ús de l' habitatge arrendat, essent el cost d' aquesta assegurança i les seves renovacions de compte de l' arrendatari, autoritzant expressament que es carregui en el mateix compte on es domiciliï el rebut del lloguer. Per a aquest tràmit l' arrendatari haurà d' aportar tota la documentació que li sigui requerida per concertar-lo. Una vegada subscrit el contracte amb la companyia asseguradora, l' arrendador en facilitarà còpia a l' arrendatari. 
El número de compte indicat per l' arrendatari per al càrrec de la prima del lloguer és en format IBAN: XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX. 
La manca de pagament de la prima per l'arrendatari, es considera incompliment essencial i causa de resolució sense perjudici que l'arrendador opti per la resolució, podrà realitzar la compensació de l'adeu respectiu sobre fiança i/o garantia addicional. Si l' arrendatari desistís de l' arrendament previ a la finalització de l' anualitat coberta per l' assegurança, no es farà prorrateig de devolució de la prima.

ONZENA:
Obligacions de l' arrendatari.

11.1.- L' arrendatari s' obliga a més solidàriament a:
El pagament de la Renda, augments i increments legals i/o contractuals i de les despeses i serveis pactats en la forma prevista, inclusivament de la fiança i garantia addicional.

Pagar les reparacions pels danys que es produeixin en l' habitatge per culpa o negligència dels arrendataris. Les petites reparacions que exigeixi el desgast per l' ús ordinari de l' habitatge seran de càrrec de l' arrendatari.
No cedir, traspassar o subarrendar totalment o parcialment l' habitatge objecte d' aquest contracte, ni a destinar l' habitatge totalment o parcialment a hostalatge o qualsevol modalitat recollida dins d' aquesta, sense comptar amb el consentiment exprés i per escrit de l' arrendador.

Posar en coneixement de l' arrendador en el termini més breu possible, la necessitat de dur a terme les reparacions necessàries per conservar l' habitatge en condicions d' habitabilitat.

Abandonar l' habitatge objecte d' arrendament, en perfecte estat, a la data d' extinció del present contracte.

Respectar les normes vigents en els estatuts de la comunitat de propietaris i les contingudes en la vigent Llei de Propietat Horitzontal, obligant-se en particular a no pertorbar el normal funcionament de la comunitat de propietaris i vida dels veïns de l' habitatge.

Haurà de permetre l' accés a l' habitatge als tècnics de l' arrendador a efectes de comprovació de l' estat de la mateixa, i el compliment de les obligacions legals i contractuals. L' arrendador ho comunicarà a l' arrendatari amb 2 dies naturals d' antelació, perquè la visita es pugui realitzar en data i hora convinguda per les parts, causant les menors molèsties i perjudicis a l' arrendatari. Aquesta visita no vulnerarà la intimitat i privacitat de l' arrendatari, serà exclusivament de comprovació de l' estat de conservació de l' habitatge i béns arrendats amb ella.

Respectar i complir amb la resta de les obligacions legals i contractuals en el present contracte i en la normativa legal aplicable.

11.2.- La contravenció de qualsevol d' aquestes obligacions, constatada per l' arrendador, constituirà causa de resolució del contracte, igual que la resta de les causes de resolució previstes en la llei o en el present contracte.

DOTZENA:
Extinció del contracte.

12.1.- El present contracte s' extingirà pel transcurs del termini de durada fixat. En aquest cas cap de les parts tindrà dret a reclamar a l' altra part cap indemnització per aquest concepte.

12.2.- També es pot resoldre anticipadament, a instàncies de qualsevol de les parts i mitjançant comunicació fefaent a tal fi en amb l' altra, per incórrer l' altra part en incompliment de qualsevol de les obligacions assumides en el present contracte.
En particular, les parts convenen expressament que serà causa de resolució del contracte l' impagament de qualsevol mensualitat de Renda, o de les quantitats el pagament de les quals assumeix l' arrendatari en virtut del present contracte.

En aquest cas, la part que hagués complert amb les seves obligacions podrà optar entre (i) exigir el compliment de l'obligació, o (ii) a promoure la resolució del contracte havent d'abonar la part incomplidora el pagament de tots els adeus que en el seu cas motivin la resolució. A més, en ambdós casos podrà igualment exigir la indemnització dels danys i perjudicis.
En el cas que l'arrendador instés la resolució del contracte d'arrendament per incompliment de les obligacions essencials per part de l'arrendatari, això és: (i) pagar la Renda i altres quantitats degudes i (ii) conservar l'habitatge en bon estat. L' arrendador tindrà dret a exigir a més com a indemnització per danys i perjudicis, la suma corresponent a les rendes pendents de pagament des de la data de la resolució fins al dia de venciment de l' arrendament ex. Pacte Segon anterior.

TRETZENA:
Causes de resolució del contracte.
13.1.- L' incompliment per qualsevol causa de les obligacions resultants del present contracte d' arrendament donarà dret a la part que hagués complert les seves a exigir el compliment de l' obligació o a promoure la resolució del contracte d' arrendament d' acord amb el que disposa l' article 1.124 del Codi Civil. Així mateix, les Parts podran resoldre de ple dret el contracte d' arrendament en els supòsits contemplats en l' article 27 de la Llei d' Arrendaments Urbans i en el supòsit d' incompliment de les obligacions pactades en aquest contracte d' arrendament i per a les quals es contempli que això fos motiu de resolució.
A títol enunciatiu i no limitatiu, l' arrendador podrà resoldre de ple dret aquest contracte d' arrendament per les causes següents:
- Realització d' activitats molestes, insalubre, nocives, perilloses o il·lícites en l' habitatge arrendat per part de l' arrendatari.
- Realització intencionada de danys o d' obres no consentides en l' habitatge per part de l' arrendatari, així com qualsevol altra que afecti o alteri l' estructura de qualsevol element de l' edifici.
- Així mateix, l' arrendatari s' obliga a no realitzar actes que puguin invalidar l' assegurança general de l' habitatge i l' edifici en el qual aquesta sita.
- Manca de pagament de la renda i altres quantitats que hagi assumit o correspongui a l' arrendatari segons el contracte. 
- Manca de pagament de l'import de l'actualització de la fiança, renda i/o garantia addicional conforme l'establert per les parts i el que disposa la normativa.
- Cessió o subarrent no consentit.
TRETZENA:
Notificacions

14.1.- A l' efecte de rebre qualsevol notificació vinculada amb els drets i obligacions reconeguts en aquest contracte, es designen els següents correus electrònics:

arrendador: soportealquileres@clikalia.com
                                         arrendatari: XXXXXX@XXXX. XX

i els següents domicilis:
arrendador: c/.
                    arrendatari: c/.

14.2.- Les comunicacions s' hauran de fer mitjançant comunicació electrònica de manera preferent, i en cas d' impossibilitat o manca de funcionament del servei electrònic per correu ordinari mitjançant burofax.
 

QUINZENA
jurisdicció
15.1.- Per a la resolució de qualsevol qüestió litigiosa que pogués derivar-se de la interpretació i/o del compliment del present contracte són competents els Jutjats i Tribunals on està ubicat l'habitatge arrendat.
TRETZENA
Dret del consumidor
16.1.- Les Parts manifesten que el present contracte ha estat convingut de mutu acord conforme a la normativa aplicable per a la defensa de consumidors i usuaris, sense que cap de les seves estipulacions 
DESÈPTIMA
Protecció de dades i inclusió de les dades d' impagament de deute a fitxers comuns de solvència.

17.1.- En compliment del Reglament General (UE) 2016/279 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i Garantia dels Drets Digitals, s'informa a l'arrendatari que les dades de caràcter personal que ha proporcionat a l'arrendador seran tractades per aquest, amb ple compliment de la referida legislació i quanta legislació vigent sigui d'aplicació,  amb l' exclusiva finalitat de gestionar el contracte d' arrendament d' habitatge i sobre la base d' execució de la referida relació contractual.  
  
En aquest sentit, l' arrendador no comunicarà a tercers, sense consentiment previ de l' interessat, les dades de caràcter personal que li hagi comunicat l' arrendatari per tal de formalitzar la present relació contractual, llevat quan resulti estrictament necessari per al compliment de les obligacions legals i contractuals derivades d' aquest contracte, sens perjudici que els prestadors de gestió administrativa de l' arrendador puguin tenir accés a les dades de caràcter personal del  arrendatari per a la prestació d' aquests serveis.
  
L' arrendador conservarà les dades de caràcter personal de l' arrendatari, durant el període en què es trobi vigent la relació contractual, conservant les referides dades posteriorment, deguda i adequadament bloquejades, pel termini de prescripció de les accions que es poguessin exercitar de conformitat amb la legislació civil aplicable.
  
Finalment, s' informa a l' arrendatari que podrà exercitar els seus drets d' accés, rectificació, supressió o oblit, a la portabilitat de les seves dades de caràcter personal, a la limitació del tractament dels mateixos, el dret d' oposició i a reiterar el consentiment prestat, dirigint-se a l' arrendador en la direcció que s' assenyala a l' encapçalament d' aquest contracte,  acreditant degudament la seva identitat o, enviant un missatge de correu electrònic a l' adreça: dpo@clikalia.com. Tot això sens perjudici del dret que l' arrendatari té a exercitar els seus drets mitjançant la reclamació que consideri oportuna davant l' Agència Espanyola de Protecció de Dades.  
 
17.2.- L' arrendador informa a l' arrendatari que en cas que es produeixin impagaments de quantitats de la seva responsabilitat, per qualsevol import o sumatori acumulat, segons el present contracte, les seves dades de caràcter personal podran ser cedides al fitxer d' insolvència patrimonial nacional o internacional, que decideixi l' arrendador, en base a l' interès legítim de prevenció del frau,  o qualssevol altres il·lícits civils o penals, com ara Equifax-ASNEF/RAI/CCI/RIJ/BADEXCUG-Experian. 
   
17.3.- En cas d' incorporació de les dades d' impagaments de l' arrendatari, a instància de l' arrendador en un fitxer de solvència patrimonial negatiu, l' arrendatari rebrà, en el termini màxim d' un mes des de la inscripció del deute en el fitxer, una comunicació del titular del fitxer de què es tracti informant-lo de la incorporació de les seves dades personals en el mateix,  informant-lo sobre la possibilitat d'exercitar els drets contemplats en els articles 15 a 22 del Reglament General (UE) 2016/679.    
En tot cas, l' arrendador no assumeix cap responsabilitat derivada de la manca de realització de la referida comunicació a l' arrendatari deutor per part del titular del fitxer corresponent.
 
17.4.- Tramesa de comunicacions comercials pròpies.
 
D'acord amb el que estableix l'apartat segon de l'article 21 de la Llei 34/2002, d'11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic, demanem també el consentiment exprés dels arrendataris perquè ens autoritzi a l'enviament de comunicacions comercials i publicitat dels nostres productes o promocions que considerem puguin ser del seu interès,  basant-nos en els productes o serveis que van ser d' objecte de contractació, per mitjà de correu electrònic o per qualsevol altre mitjà de comunicació electrònica equivalent. En conseqüència, l' arrendatari opta per:
 
□ He llegit i accepto el tractament de les meves dades personals, inclosa la comunicació a altres empreses del grup CLIKALIA, per rebre publicitat i/o comunicacions comercials o promocionals, fins i tot per via electrònica.  
 
L'informem que podrà revocar en qualsevol moment el consentiment prestat a la recepció de publicitat i/o comunicacions comercials, enviant un missatge de correu electrònic a la següent adreça de correu electrònic: dpo@clikalia.com.  
 
 
17.5.- Ordre de domiciliació d'adeu directe (SEPA).
 
De conformitat i en compliment del que estableix el Reglament General (UE) 2016/279 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i Garantia dels Drets Digitals, XXXX s'informa a l'arrendatari que les seves dades de caràcter personal també seran tractades d'acord amb la referida legislació,  als efectes de gestionar el cobrament de mensualitats de renda i despeses derivades de l' arrendament de l' habitatge objecte del present contracte. Amb aquesta finalitat, les seves dades seran cedides únicament i exclusivament amb la finalitat de gestionar els referits cobraments.  
 
En qualsevol cas, s' informa a l' arrendatari que podrà exercir tots els drets que l' emparen i que han estat assenyalats a l' apartat primer de la present Clàusula.
 
En conseqüència, l' arrendatari expressa que:

□ CONSENT i AUTORITZO de forma específica, inequívoca, lliure i informada a XXXXXX perquè recabi, tracti, conservi i cedeixi a tercers les meves dades de caràcter personal, als efectes de poder gestionar el cobrament de les mensualitats de renda que es meritin, així com aquelles despeses relatives a l' habitatge objecte d' aquest contracte que s' hagi pactat que siguin a càrrec de l' arrendatari.

17.6.- Cessió de dades a la comunitat de propietaris.

L' arrendatari autoritza l' arrendador a cedir les seves dades de caràcter personal a la comunitat de propietaris corresponent, als efectes de mantenir una relació directa amb l' arrendatari pel que fa a despeses generals, subministraments i despeses de comunitat en general:
□ CONSENT i AUTORITZO de forma específica, inequívoca, lliure i informada a XXXXXX, perquè tracti i cedeixi a la corresponent comunitat de propietaris les meves dades de caràcter personal, als efectes que aquesta última pugui comunicar-se directament amb l' arrendatari en tot allò relatiu a les despeses generals, de subministraments i de comunitat de propietaris que siguin a càrrec d' aquell.

DIVUITENA
Prevenció del Blanqueig de Capitals i finançament del Terrorisme
18.1.- Prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme:
En el marc de l'atorgament de la relació contractual si fos aplicable, l'arrendatari facilitarà a l'arrendador, amb una antelació mínima de 48 hores respecte a la data de signatura del contracte d'arrendament, de forma veraç i completa, quanta informació i documentació sigui necessària i li sigui requerida als efectes que l'arrendador pugui donar compliment a les seves obligacions sota la Llei 10/2010,  de 28 d' abril i altra normativa reguladora de la prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, i autoritza expressament a l' arrendadora realitzar les actualitzacions de verificació que consideri oportunes per a aquesta finalitat. 
La manca d' obtenció per part de l' arrendador de la informació i documentació exigida en les polítiques internes establertes per donar compliment a la legislació serà causa suficient perquè l' arrendador estigui facultat per NO CONTINUAR AMB LA VALIDACIÓ DEL POSSIBLE ARRENDATARI o en el seu cas resoldre la relació contractual amb l' arrendatari si està ja s' hagués subscrit. 
18.2.- L' arrendatari accepta i declara que ha llegit i comprès els termes i condicions anteriorment exposats.

 

ANNEX II: AUTORITZACIONS DE CANVI DE SUBMINISTRAMENTS I CÀRREC DE DESPESES DE COMUNITAT DE PROPIETARIS (Quan sigui contractat per l'arrendstari)

Don xxxxxxxxx, major d' edat, amb DNI número xxxxxxx, amb domicili a efectes de notificacions en carrer …

  •  Canvi de titularitat de subministrament de llum, gas individualitzat i aigua quedant exclòs les altes del gestor energètic (sistema centralitzat d'ACS + Calefacció) el cost i gestió del qual queda a càrrec del llogater.  Cal afegir que en aquells supòsits en què els subministraments siguin comunitaris i la seva despesa s' inclogui en les despeses ordinàries de la comunitat de propietaris, s' autoritza expressament que aquests siguin girats directament a l' arrendatari per la pròpia comunitat de propietaris.
  •  Canvi de titularitat en el seu cas de l'alarma o Sistema de seguretat instal·lat en l'habitatge arrendat.
  •  Canvi de Domiciliació bancària.
  •  Canvi de direcció de correspondència
  •  Sol·licitud de duplicat de factures

Per a la realització de gestions concernents a la domiciliació bancària, les dades bancàries, són les següents:
NOMBRE DE COMPTE – IBAN: xxxxxxx

TFNO. DE CONTACTE: + 34 xxxxxxxx

Fdo.: D.   xxxxxxxxxxxx