Termes i condicions de lloguer Asset Management
Àmbit del contracte:
Els presents termes i condicions s'apliquen exclusivament als productes i serveis en els quals CLIKALIA MANAGEMENT SERVICES SLU, amb CIF B56917008, actua com a intermediària en virtut d'un mandat específic amb indicatiu CLIKALIA ASSET MANAGEMENT LLOGUER en els quals CLIKALIA MANAGEMENT SERVICES
SLU actua, no com a propietari, sinó en virtut de mandat/encàrrec de gestió de la venda de l'immoble respectiu, (en endavant CLIKALIA ASSET MANAGEMENT LLOGUER) que es prestarà al Client relatius a la compravenda immobiliària i es dirigeixen a un públic major de 18 anys.
Aquests termes i condicions s' aplicaran també a serveis prestats per altres societats del grup CLIKALIA relacionades amb els productes i serveis de CLIKALIA ASSET MANAGEMENT LLOGUER, sens perjudici dels termes i condicions addicionals aplicables a aquests serveis que s' hauran d' acordar entre el CLIENT i la societat corresponent.
Generalitats i objecte del contracte:
clikalia.es és el lloc web de les mercantils que integren el grup CLIKALIA amb domicili social al Carrer Álvarez de Baena, 2, Madrid Codi Postal 28006.
Llegiu amb atenció els termes i condicions del servei per estar informat dels drets i obligacions dels usuaris del servei ofert per aquest mitjà. La vigència d' aquests termes i condicions serà reconeguda de forma vinculant per l' usuari en el moment en què decideix gaudir del servei.
L' ús dels nostres serveis implica l' acceptació d' aquests Termes i Condicions. Ens reservem el dret de modificar els presents Termes i Condicions en qualsevol moment i sense necessitat d' informar del motiu.
El nostre lloc web permet als usuaris introduir determinada informació sobre un immoble de cara al que l'usuari pugui arrendar aquest immoble. Els immobles oferts en arrendament sota l' indicatiu CLIKALIA ASSET MANAGEMENT LLOGUER són de propietat d' un tercer que té concedit un mandat o encàrrec a CLIKALIA per a la comercialització i en el seu cas la gestió de l' arrendament.
A la nostra web apareixen diferents tipus de lloguers:
Els usuaris, a través de la nostra pàgina web, hauran de presentar la documentació necessària per a la validació de l'eventual arrendatari. La validació consisteix en un procés per determinar la capacitat econòmica-financera de l' usuari interessat segons criteris interns del grup CLIKALIA o del tercer propietari de l' immoble i la informació demanada i així traslladada per l' usuari serà única i exclusivament tractada amb aquesta finalitat, i per a la redacció i execució de l' eventual contracte d' arrendament.
L'usuari és responsable de la veracitat de la informació subministrada a CLIKALIA.
La sol·licitud de l'arrendament per part de l'usuari, amb independència de les dades i documents per aquest traslladats a CLIKALIA per a la seva validació suposen l'acceptació dels termes i condicions del contracte de lloguer a baix indicades. Igualment suposa l'acceptació d'aquests termes i condicions els usuaris accepten i entenen que en cas de ser necessària actuació per portar a bon port l'encàrrec, mandat o contracte i el compliment de les obligacions derivades del mateix, CLIKALIA, segons els casos, podrà realitzar les actuacions necessàries per a això facturant els costos respectius a l'altra part/i/o usuari, siguin del seu càrrec legalment.
Independentment de la validació i el seu resultat, CLIKALIA o, si s' escau, el tercer propietari de l' immoble no està obligada a concedir o signar el contracte d' arrendament amb cap usuari.
Una vegada comunicada l'acceptació del llogater/s per CLIKALIA, l'usuari rebrà el contracte d'arrendament en el correu electrònic indicat per a la seva signatura digital. Si passades 24 hores després de l'enviament del contracte, aquest no fos signat per l'interessat, s'aplicarà la conseqüència descrita en l'apartat titulat "cancel·lació de la reserva per causes imputables a l'usuari".
Si desitja ampliar informació sobre el procés aquí descrit relativa a l'arrendament d'algun dels nostres immobles, podrà enviar un correu electrònic a documentacion.alquiler@clikalia.com i ens posarem en contacte amb l'usuari com més aviat millor.
Reserva del lloguer
En realitzar la reserva per al lloguer d' un pis en concret, l' usuari lliurarà la quantitat de 200 € en concepte de reserva. La forma de pagament de la reserva es realitzarà amb càrrec a la targeta de crèdit a través de la passarel· la habilitada a la web, la qual li podrà redirigir en el seu cas a plataformes de processament de pagaments per Internet.
Un cop s' obtingui el resultat de l' estudi de viabilitat econòmica que té per objecte analitzar la solvència de l' usuari per al pagament de la renda mensual de l' arrendament, se li podrà comunicar:
1r. Que es denega o es cancel·la l'oferta perquè el client no compleix amb els requisits de viabilitat necessaris, i que se li reemborsarà la quantitat lliurada com a reserva, sense que CLIKALIA adquireixi cap tipus de responsabilitat, en els terminis que es descriuran seguidament.
2n. Que s'accepta l'oferta perquè l'usuari ha aportat tota la documentació necessària per a l'estudi de viabilitat econòmica i compleix amb els requisits de viabilitat necessaris, cas en el qual l'import lliurat en formalitzar la reserva (200 €) es deduiran de la renda del mes en curs o de les rendes corresponent a la mensualitat immediatament posterior.
3r. Que se li requereix documentació addicional per a l' estudi de la seva viabilitat o per alguna circumstància especial.
Denegació de l' oferta per CLIKALIA
En aquells supòsits en què l' oferta de l' usuari hagi resultat denegada, després d' haver realitzat el corresponent estudi de viabilitat econòmica, CLIKALIA li realitzarà el reemborsament de la quantitat que va lliurar en formalitzar la reserva en un termini màxim de 30 dies naturals a comptar des de l' endemà d' aquell en què se li hagi comunicat de forma definitiva la denegació de la seva oferta mitjançant missatge de correu electrònic enviat a tal efecte.
Cancel·lació de la reserva per causes imputables a l'usuari
Addicionalment al descrit en l' apartat anterior, quan l' usuari ha realitzat correctament la reserva d' un habitatge per al seu arrendament disposarà d' un termini màxim de 24 hores per remetre tota la informació i documentació necessària per a l' estudi de viabilitat econòmica per CLIKALIA, passat aquest termini si no n' hagués remès, se li tindrà per desistit en l' oferta i CLIKALIA tindrà dret a no realitzar reemborsament de la quantitat lliurada per l' usuari en formalitzar la reserva, perdent l' usuari aquest import.
Per contra, si l' usuari enviés la documentació per a l' estudi de viabilitat econòmica, però aquesta resultés insuficient, se li requerirà per CLIKALIA perquè aporti en el termini màxim de 24 hores a comptar des de l' enviament de la comunicació d' informació addicional, la documentació necessària per poder realitzar el corresponent estudi de la seva oferta. Si no l' aboqués en el termini indicat, s' aplicarà la conseqüència del paràgraf anterior. En cas que l' usuari aboqués a CLIKALIA la documentació addicional requerida continuarà l' estudi de la seva oferta.
Finalment, per al supòsit en què CLIKALIA notifiqui mitjançant missatge de correu electrònic a l' usuari que el resultat de l' estudi de viabilitat econòmica és favorable i es procedeixi a l' enviament del contracte, juntament amb els seus corresponents annexos, per a la seva signatura digital, l' usuari disposarà d' un termini màxim de 24 hores per formalitzar signatura digital. En cas que l' usuari no firmés digitalment el contracte d' arrendament en el termini de 24 hores concedit a aquest efecte, perdrà la quantitat lliurada en el moment en què va formalitzar la reserva.
Termes i condicions del contracte de lloguer:
En el contracte d' arrendament s' assenyalarà:
1r. Si l' arrendatari o part arrendatària està formada per diverses persones, totes elles respondran solidàriament de les seves obligacions derivades del contracte d' arrendament.
2n. S'identificarà la finca llogada i en el seu cas s'incorporarà un inventari sobre els béns mobles o electrodomèstics i mobiliari/estris que contingui i el seu estat. Podrà també en el seu cas anar acompanyat d' un reportatge fotogràfic d' aquests ben mobles.
3r. S' identificarà la titularitat de la finca llogada o disposició d' aquesta en con l' arrendament. - Quant a les despeses de comunitat, es lliurarà el bé al corrent de pagament de les quotes de la Comunitat de Propietaris, a data del contracte.
4t. La necessitat de subscriure el mandat SEPA per a la domiciliació de les mensualitats de renda i altres despeses que s' hagi pactat que siguin a càrrec de l' arrendatari.
5è. S' assenyalarà la quantia concreta de: renda, fiança i garantia addicional, així com de qualsevol altra garantia de diferent naturalesa que es pogués pactar en garantia del compliment de les obligacions de l' arrendatari derivades del contracte. Així mateix, també s'indicarà, en cas d'haver-se pactat, l'aplicació d'una bonificació sobre la renda (%) com el període de temps durant el qual s'aplicarà la mateixa, de la següent forma (o similar, subjecta a modificacions per l'arrendador):
"Cal afegir que l'Arrendador concedeix a l'Arrendatari durant XXX (X) mesos de durada del present contracte, a comptar des del XX de XXXX de XXXX fins al XX de XXXX de XXXXX, una bonificació en l 'import de la renda mensual que ascendeix a XXXX EUROS (XXX €), de manera que l'Arrendatari abonarà a l'Arrendador l'import de XXXX EUROS (XXXX €), en cadascun d' aquests mesos. A partir de l' últim mes de durada de la bonificació, l' Arrendatari haurà d' abonar l' import mensual íntegre de la renda a dalt indicada. Si l'arrendatari desistís del contracte dins dels SIS (6) primers mesos perdrà la bonificació acordada i haurà d'abonar de manera íntegra totes les quotes incloses en la bonificació"
6è. S'indicaran les despeses derivades de l'ús i gaudi de l'habitatge que seran a càrrec de l'arrendatari i, si s'escau, si es concedeix per l'arrendador algun tipus de bonificació en el pagament dels mateixos: la quantia de la bonificació (%) i el període de temps pel qual es concedirà la mateixa. En cas que es pactessin bonificacions s'utilitzarà el següent format (o similar, subjecta a modificacions per l'arrendador):
"Cal afegir que l'Arrendador concedeix a l'Arrendatari les següents mancances o bonificacions a aplicar sobre l'import que li correspondria pagar a l'Arrendatari pels conceptes següents (o anàlegs) i durant el següent termini:
Concepte |
| Data inici bonificació | Data fi bonificaci ó | % Bonificació (0 o 100%) |
Comunitat
| d |
|
|
|
e Propietaris |
|
|
| |
IBI |
|
|
| |
Taxa Escombraries |
|
|
|
A partir de l' últim mes de durada de la bonificació, l' Arrendatari haurà d' abonar l' import mensual íntegre dels corresponents imports".
7è. Per al perfeccionament del contracte d' arrendament, la part arrendatària haurà de subscriure el contracte subjecte a les condicions que s' indicarà a continuació, juntament amb els seus annexos, i realitzar a la part arrendadora, i aquesta rebre, els pagaments que es detallin en compliment de les condicions econòmiques pactades en el referit Annex I.
En conseqüència amb l' anterior, una vegada rebut el contracte signat per la part arrendatària, juntament amb l' efectiu ingrés en el compte bancari de la part arrendadora de les quantitats anteriorment indicades, la part arrendadora signarà el contracte, produint-se el perfeccionament del contracte.
8è. En funció de la propietat de l' immoble és possible que alguna de les clàusules dels contractes inclogui una redacció alternativa en aquest cas s' assenyalarà amb un bifoca*.
Les CLÀUSULES del contracte, llevat d' aprovació expressa del tercer propietari de l' immoble per circumstàncies econòmiques o personals de la part arrendatària, seran les següents en funció que l' interessat sigui una persona física, una persona jurídica o una persona jurídica i l' arrendament estigui destinat a satisfer les necessitats d' habitatge de l' administrador o d' algun empelat:
ANNEX I: CONDICIONS DEL LLOGUER ARRENDAMENT D'HABITATGE DE PERSONA FÍSICA - CLIKALIA ASSET MANAGEMENT LLOGUER
ANNEX I: CONDICIONS DEL LLOGUER ARRENDAMENT D'HABITATGE DE PERSONA FÍSICA - CLIKALIA ASSET MANAGEMENT LLOGUER
PRIMERA: Règim Aplicable |
| 1.1.- El contracte d'arrendament se celebra a l'empara del que disposa la Llei 29/1994 de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans (en endavant, LAU) i està sotmès de forma imperativa al que disposen els Títols PRIMER i QUART d'aquesta norma (Títol I (Àmbit de la Llei, art. 1 a 5) i Títol IV (Disposicions comunes, arts. 36 i 37). A més, per tractar-se d'un arrendament per a ús d'habitatge, es regeix pels pactes, clàusules i condicions determinats per la voluntat de les Parts, en el marc del que estableix el Títol II de la LAU (arts. 6 a 28), i, supletòriament, pel que disposa el Codi Civil. |
SEGONA: Objecte |
| 2.1.- L' arrendador arracona a l' arrendatari, que l' accepta, l' immoble com a cos cert. En particular, l'immoble s'arransca per al seu ús com a habitatge habitual, no podent desenvolupar ni instal·lar-hi, comerç, indústria (especialment activitats d'ús turístic), ni tan sols manual, oficina o despatx professional, o un altre anàleg o similar. L' arrendatari manifesta haver visitat l' immoble i conèixer-lo, i accepta, la seva extensió, característiques, estat i els serveis comuns de què gaudeix, estimant l' arrendatari l' immoble apte per a la destinació acordada.
2.2.- L' arrendatari rep les claus de l' immoble i la lliure possessió del mateix. En particular, l'arrendatari rep TRES (3) jocs de claus en la Data d'Inici, conforme es defineix en el contracte.
2.3.- Si l'arrendatari demanés a l'arrendador una còpia o joc extra de claus dels TRES (3) jocs de claus que se li lliuren a la signatura del contracte, haurà d'abonar a l'arrendador, per cada joc extra de claus que sol·liciti i l'arrendador li lliuri, l'import de CINQUANTA EUROS MÉS IVA (50,00.-€ + IVA). | ||
|
| |||
TERCERA: Destinació
|
| 3.1.- L' immoble haurà de destinar-se exclusivament a domicili habitual i permanent de l' arrendatari i, en el seu cas, els seus familiars, a tots els efectes del present contracte.
Si s' escau, la plaça de garatge s' haurà de destinar exclusivament a l' aparcament d' un únic vehicle de motor de l' arrendatari o algun dels familiars que amb ell convisquin i el traster s' haurà de destinar exclusivament a emmagatzematge de béns mobles i estris de legal pertinença i comerç de l' arrendatari o els familiars que hi convisquin.
No es permeten festes a l' immoble arrendat. L' incompliment d' aquesta obligació donarà dret a l' arrendador a resoldre el contracte, sense perjudici de la responsabilitat per danys i perjudicis que correspongui.
3.2.- L' arrendatari es compromet a comunicar per escrit a l' arrendador el nombre de les persones que conviuran amb ell de forma habitual i permanent a l' immoble arrendat.
3.3.- L'arrendatari es fa directament i exclusivament responsable dels danys que puguin ocasionar-se a persones o coses (inclòs l'immoble, l'edifici en el qual es troba, i el mobiliari, instal·lacions i equipament que s'arraconen juntament amb l'immoble) i siguin conseqüència, directa o indirecta, de l'ús de l'immoble (inclòs l'ús ordinari) per l'arrendatari i altres persones que hi convisquin, els seus convidats o persones o animals que accedeixin a l'immoble, inclosos els danys derivats de la manipulació i ús de les instal·lacions per a serveis i subministraments de l'immoble o dels que hi ha hagut a l'edifici on aquest es troba, sent responsable directe l'arrendatari, eximint de tota responsabilitat l'arrendador.
3.4.- Sens perjudici de l'anterior, l'arrendatari serà responsable de quants danys, perjudicis, avaries o desperfectes s'ocasionin en el mobiliari (especialment sobre aquells béns mobles relacionats en l'Annex III), instal·lacions o equipament de l'immoble ja sigui per ús ordinari, mal ús, negligència o dol de l'arrendatari i altres persones que amb ell convisquin o accedeixin a l'immoble convidats per l'arrendatari.
En aquest sentit, l' arrendatari es compromet a cobrir el cost del dany, que serà el valor dels béns danyats. S' acorda que, per determinar el valor dels béns, es tindrà en compte el valor de mercat dels mateixos en el moment de la signatura d' aquest contracte i la depreciació per amortització ordinària. Aquesta depreciació serà calculada d' acord amb les normes fiscals i comptables aplicables, reflectint la pèrdua de valor dels béns degut al desgast per l' ús normal i al pas del temps.
3.5.- L'arrendatari haurà de respectar (i fer que les persones que amb ell convisquin o el visitin respectin) la legalitat vigent i les normes de la Comunitat de Propietaris de l'edifici on s'ubica l'immoble, especialment pel que fa a l'ús i gaudi dels elements i serveis comuns, així com pel que fa a la convivència pacífica a la Comunitat i activitats prohibides. |
QUARTA: Cessió. Subarrent i dret d' adquisició preferent
|
| 4.1.- L' arrendatari coneix i accepta que l' arrendador podrà cedir a favor de tercer, directament o indirectament, la seva posició d' arrendador, en els termes que legalment siguin aplicables.
4.2.- A l'arrendatari li queda expressament prohibit el subarrent - fins i tot parcial – de l'immoble o qualsevol de les seves parts o elements i la cessió del contracte, així com mantenir l'habitatge habitualment desocupat, sense el consentiment previ i per escrit de |
|
| l'arrendador.
En cas de subarrent no autoritzat, l' arrendador tindrà dret a exigir a l' arrendatari el pagament d' una penalització equivalent al doble del rebut pel subarrent per cada mensualitat que continue vigent el subarrendament. Si l'arrendatari es nega a informar de l'import rebut o, un cop informat, aquest no resulta versemblant en atenció a la informació de què disposa l'arrendador, la penalització ascendirà a una quantia fixa equivalent a DOS (2) mensualitats de renda mensualment fins que finalitzi el subarrendament. La penalització esmentada és independent del dret de l' arrendador de resoldre el contracte per subarrent o cessió no consentits i dels drets rescabalatoris recollits en la Clàusula 3 anterior.
4.3.- L' arrendador podrà transmetre lliurement l' immoble, totalment o parcialment, directament o indirectament. En cas d' alienació o transmissió per qualsevol títol de l' immoble arrendat, l' arrendatari renuncia de forma expressa en aquest acte al seu dret d' adquisició preferent a què es refereix l' article 25 de la LAU. Tampoc podrà la part arrendatària resoldre el contracte per l' adquisició, directa o indirecta, de l' immoble per un tercer per qualsevol títol o procediment.
|
CINQUENA: Durada, Pròrroga desistiment i devolució de l' immoble
|
| 5.1.- L 'arrendament s' estableix per termini d 'UN (1) any, a comptar des del XX/XX/XXXX (la "Data d'Inici"). D'acord amb la legislació vigent, atès que el termini inicial de l'arrendament és inferior a SIETE (7) anys i l'arrendador és persona jurídica, el contracte es prorrogarà obligatòriament per terminis anuals fins que l'arrendament assoleixi la durada de SIETE (7) anys; no hi haurà lloc a l'esmentada renovació si l'arrendatari notigués per escrit a l'arrendador la renúncia a la referida pròrroga amb almenys TRENTA (30) dies d'antelació a la finalització termini inicial pactat o qualsevol de les seves pròrrogues anuals.
5.2.- Arribada la data de venciment del contracte o de qualsevol de les seves pròrrogues, una vegada transcorreguts com a mínim SET (7) anys de durada del contracte, regirà el previst a l'article 10.1 de la LAU.
5.3.- Assolida la data d' acabament del contracte, aquest quedarà extingit automàticament sense necessitat de cap preavís, excloent-se expressament la tàcita reconducció prevista a l' article 1.566 del Codi Civil.
5.4.- L'arrendatari només podrà desistir del contracte d'arrendament un cop hagin transcorregut almenys SIS (6) mesos de durada del mateix, i sempre que li ho comuniqui fefaentment a l'arrendador amb una antelació mínima de TRENTA (30) dies. En aquest cas, l' arrendatari indemnitzarà l' arrendador amb una quantitat igual a una mensualitat de la renda en vigor per cada any del contracte que resti per complir. Els períodes de temps inferiors a l' any donaran lloc a la part proporcional de la indemnització.
5.5.- A l'extinció del contracte d'arrendament, sense necessitat de requeriment previ, haurà l'arrendatari procedir a la devolució a l'arrendador dels TRES (3) jocs de claus que rep, així com la lliure possessió de l'immoble (juntament amb el mobiliari, instal·lacions i equipament de l 'Annex III), lliure de tots els estris i mobles personals de l'arrendatari i dels que amb ell convisquin, net, i en el mateix bon estat de conservació en què el va rebre, llevat del desgast per l' ús ordinari i el lapse de temps, procedint-se en el menor temps possible, a la revisió de l' immoble per l' arrendador o per la persona que aquest designi.
5.6.- El retard en el desallotjament de l'immoble en les condicions acordades implicarà el cessament de meritació de la renda per finalització del termini de l'arrendament i la meritació d'una penalització a abonar per l'arrendatari a favor de l'arrendador, com a conseqüència de l'ús indegut i inconsentit de l'immoble per l'arrendatari, que expressament es convé a tall de clàusula penal per import equivalent al doble de la renda diària (calculada amb base en la renda mensual en vigor) per cada dia de retard.
| ||
|
| |||
SISENA: Renda, forma de pagament, actualització i conseqüències de l' impagament
|
| 6.1.- L 'import de la renda mensual és de xxxx EUROS (xxxxxxx.-€), en endavant la "renda".
La renda comença a meritar-se des de la Data d' Inici. La renda corresponent al mes d'inici de l'arrendament serà proporcional al nombre de dies d'aquest mes en què l'arrendament estigui en vigor, la qual ascendeix a xxxxxx euros (xxxxx.-€). A aquesta quantitat se li dedueixen els xxxxxx EUROS (xxxx.-€) que l'arrendatari va abonar en concepte de reserva en data xx, ascendint, per tant, l'import a abonar corresponent al mes en curs a xxxxx EUROS (xxxxx.-€).
6.2.- La renda s'haurà d'abonar als SIETE (7) primers dies de cada mes natural. El pagament de la renda serà en euros i l' arrendatari s' obliga a domiciliar el pagament de la renda, autoritzant i subscrivint a tal efecte l' ordre SEPA que s' adjunta com a Annex II.
Qualsevol modificació de l'entitat de crèdit o compte bancari designat en aquest acte per l'arrendatari no tindrà cap efecte entre les Parts mentre l'arrendatari no notifiqui fefaentment l'arrendador, amb un preavís d'almenys TRENTA (30) dies, el canvi pretès, indicant la nova entitat bancària (que , en cas de ser estrangera, haurà de tenir sucursal oberta a Espanya) i/o el compte corrent en substitució. La renda no s' entendrà abonada sinó fins que es rebi en el compte bancari de l' arrendador, produint-se l' assentament comptable bancari respectiu.
El pagament s'acreditarà de manera suficient mitjançant l'oportú resguard/justificant de la transferència realitzada, sense necessitat d'expedir cap rebut per part de l'arrendador.
6.3.- En cas de mora en el pagament de la renda, les parts pacten un interès anual de demora per cada dia de retard sobre la quantitat endeutada equivalent a l'interès legal dels diners vigents en aquell moment més DOS (2) punts, calculat diàriament sobre un any de 365 dies. Aquest interès es generarà automàticament sense necessitat de cap requeriment previ per l'arrendador i s'acumularà diàriament des de la data de l'impagament (inclosa) fins a la data del pagament efectiu (exclosa). Aquest interès serà carregat en la factura de la renda corresponent al mes següent a aquell en què es produeixi el retard (i en la factura de renda dels mesos següents si continués l'impagament) o, en cas de resolució del contracte, es liquidarà setmanalment.
L' anterior sens perjudici del dret de l' arrendador a resoldre el contracte per manca de |
|
|
SETENA: Pagament de les despeses comunes, privatives, tributs, serveis i subministram |
| 7.1.- La renda no inclou les despeses ordinàries de l'immoble, és a dir, les despeses i costos pels serveis i subministraments amb què compta l'immoble i que s'individualitzen mitjançant aparells comptadors, que seran de compte exclusiu de l'arrendatari (electricitat, telèfon, internet, aigua, gas, alarma en cas que n'hi hagués i qualssevol altres subministraments i serveis les despeses i costos dels quals siguin individualitzables).
L' immoble s' arracona en tot cas amb una potència mínima de 2,5 kW de subministrament elèctric, essent per compte exclusiu de l' arrendatari el pagament de les despeses derivades |
ents
|
| de la contractació d' una potència superior, si l' arrendatari ho considerés necessari.
7.2.- Conforme a l' indicat anteriorment està pendent el canvi de la titularitat dels subministraments a favor de l' arrendatari.
En tot cas i fins al moment en què es produeixi el canvi de titularitat o domiciliació bancària, la part arrendadora repercutirà a la part arrendatària l' import dels consums que es produeixin i siguin girats per les corresponents companyies pels serveis i subministraments esmentats a l' apartat 7.1 anterior.
7.3.- Així mateix, serà per compte i càrrec de l' arrendatari la instal.lació, conservació, reparació i substitució dels respectius comptadors i altres elements necessaris de les instal.lacions per als serveis i subministraments esmentats en l' apartat 7.1 anterior en les condicions exigides en cada moment per les companyies subministradores.
7.4.- De forma expressa es fa constar que a la finalització del contracte d' arrendament i per tal de lliurar l' immoble lliure de càrregues i relacions contractuals per subministraments i serveis que puguin afectar posteriors contractacions per un nou arrendatari, l' arrendatari actual haurà d' aportar a l' arrendador els corresponents documents acreditatius emesos per cadascuna de les companyies subministradores en els quals es deixi constància d' estar al corrent en el pagament dels subministraments i serveis de l' immoble, així com les últimes factures emeses per aquestes i les fotografies dels comptadors quan aquests es trobin a la zona privativa arrendada.
En cas que l'arrendatari no procedeixi en el termini de DIEZ (10) dies naturals (a comptar des del lliurament de claus de l'immoble arrendat) a lliurar a l'arrendador els documents referits en el paràgraf anterior, l'arrendador podrà, per si mateix o per mitjà de tercers, realitzar els tràmits previstos en el paràgraf anterior. Els costos seran a càrrec de l' arrendatari, qui haurà d' abonar-los a l' arrendador un cop aquest li lliuri les factures justificatives corresponents.
7.5.- Les despeses derivades d' aigua o altres subministraments en aquelles Comunitats de Propietaris que s' incloguin per rebut de la comunitat es refacturaran a l' arrendatari havent d' abonar-lo ja sigui per domiciliació bancària, o bé mitjançant abonament en compte o transferència a elecció de l' arrendador.
7.6.- Despeses de Comunitat i Impost sobre Béns Immobles (IBI): Seran de compte de l'arrendatari les despeses ordinàries derivades de la comunitat de propietaris a la qual pertany l'immoble en funció de la quota de participació assignada a l'immoble, així com l'IBI corresponent a l'immoble, durant la vigència del present contracte.
Les despeses de comunitat corresponents a l'immoble actualment ascendeixen a l'últim pressupost aprovat per la Comunitat de Propietaris. L' import a abonar en cada moment per l' arrendatari en concepte de despeses de comunitat serà el que resulti de l' últim pressupost aprovat per la Comunitat de Propietaris en cada moment.
L'IBI corresponent a l'immoble ascendeix actualment a l'IBI, de conformitat amb l'últim rebut de l'IBI girat per l'Ajuntament en aquesta data. L'import a abonar per l'arrendatari en concepte d'IBI en cada moment serà el que resulti de l'últim rebut d'IBI girat per l'Ajuntament en cada moment.
Els imports anteriors es repercutiran a l' arrendatari juntament amb la renda en la mateixa factura, en la qual constarà separadament la renda i la resta dels conceptes.
7.7.- No obstant això, l'arrendador concedeix a l'arrendatari una carència en el pagament de les despeses de la Comunitat de Propietaris i de l'IBI de TRES (3) anys des de la signatura del present contracte, per la qual cosa l'arrendatari procedirà a abonar les despeses de la Comunitat de Propietaris i l'IBI a partir del primer dia del quart any de vigència del contracte.
Per al cas que en el moment de la finalització de l'enderroc, sempre que hagi finalitzat la | |||
|
| ||||
VUITENA: Altres Despeses i Tributs
|
|
8.1.- En el cas d' existir, en aquest moment o en el futur, la taxa de recollida de residus o tributs similars o anàlegs seran per compte de l' arrendatari, i l' arrendador els refacturarà a aquest havent d' abonar-lo bé mitjançant domiciliació bancària, o bé mitjançant abonament en compte o transferència, a elecció de l' arrendador.
[La taxa de recollida de residus corresponent a l'immoble ascendeix actualment a l'immoble. L' import a abonar per l' arrendatari per la taxa de recollida de residus serà el que resulti de l' últim rebut per l' esmentada taxa girat per l' Administració en cada moment].
8.2.- Seran a càrrec de la part arrendatària qualssevol impostos que es derivin de la formalització del contracte, ja siguin de meritació única o periòdica, incloent, sense limitació, l' Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats en la seva modalitat de Transmissions Patrimonials Oneroses segons el que preveu la legislació vigent. La part arrendatària es compromet a liquidar en temps i forma els corresponents impostos i a mantenir indemne la part arrendadora respecte de qualsevol responsabilitat que pogués derivar-se per a la part arrendadora com a conseqüència de l' incompliment o compliment defectuós d' aquesta obligació per part de la part arrendatària. |
NOVENA: Reparacions i obres |
|
9.1.1.- En el cas que l'arrendatari vulgui realitzar obres a l'immoble que modifiquin la configuració de l'immoble (inclosos els seus accessoris arrendats) haurà de comptar amb el consentiment previ i per escrit de l'arrendador, per la qual cosa l'arrendatari haurà de comunicar-ho fefaentment per escrit a l'arrendador, de manera prèvia a la seva realització. Si l'arrendador autoritza la realització de les obres, aquestes seran de càrrec, per compte i sota la responsabilitat de l'arrendatari i quedaran en benefici de l'immoble (llevat que expressament es pacti una altra cosa), sense tenir dret l'arrendatari a indemnització o compensació, en cap moment. El permís municipal, o qualsevol altre, que fos necessari per |
|
| |
|
|
DESENA: Fiança, Garantia Addicional i Assegurances. |
| 10.1.- L'arrendatari lliura la suma de xxxxx EUROS (xxxxx.-€), corresponent a UNA (1) mensualitat de renda en concepte de fiança. Aquesta fiança té el concepte de dipòsit en garantia i haurà de ser retornada a l' arrendatari, si a la fi de la vigència de l' arrendament, aquest es troba al corrent de pagament, l' immoble ha estat conservat i retornat de conformitat amb aquest contracte i l' arrendatari es troba el corrent en la resta de les seves obligacions derivades del present contracte.
La referida fiança és lliurada a l' arrendador, conforme a l' indicat en el contracte, mitjançant transferència bancària ordenada en aquesta data al compte bancari de l' arrendador amb el següent IBAN: xxxxxx
Durant els SET (7) primers anys de durada del contracte, la fiança no estarà subjecta a actualització, però cada vegada que l'arrendament es prorrogui, la fiança s'actualitzarà perquè aquesta sigui equivalent a UNA (1) mensualitat de la renda vigent en aquell moment.
L' arrendador es compromet a realitzar el dipòsit de la fiança legal segons la normativa autonòmica aplicable.
10.2.- A més, com a garantia addicional, l'arrendatari lliura l'import de xxxxxx euros (xxxx.-€), [equivalent a una o dues mensualitats de la renda]. La garantia addicional serà retornada a l' arrendatari, si a la fi de la vigència de l' arrendament, aquest es troba al corrent de pagament, l' immoble ha estat conservat i retornat de conformitat amb aquest contracte i l' arrendatari es troba al corrent en la resta de les seves obligacions derivades del present contracte.
Tant la fiança legal com la garantia addicional queden establertes en garantia de les obligacions legals i contractuals de l' arrendatari.
Igual que la fiança, la garantia addicional és lliurada a l' arrendador, conforme a l' indicat en el contracte, mitjançant transferència bancària ordenada en aquesta data al compte bancari de l' arrendador amb IBAN: xxxxxx, en la forma descrita en la Secció III del present contracte.
L'import de la garantia addicional s'actualitzarà cada any a comptar des de la signatura del present contracte, de manera que aquesta sigui equivalent en tot moment a [1 o 2] mensualitats de la renda en vigor en el moment de l'actualització. L' arrendatari lliurarà a l' arrendador les quantitats que corresponguin en virtut d' aquesta actualització, si s' escau, juntament amb el pagament de la renda immediatament següent a la data en què el nou import de la garantia addicional sigui comunicat per l' arrendador a l' arrendatari; si, per contra, correspongués a l' arrendador retornar algun import de la garantia addicional a l' arrendatari en virtut de l' actualització de la garantia, l' esmentat import de descomptarà de la següent renda mensual a abonar a partir de la data en què el nou import de la garantia sigui comunicat per l' arrendador.
10.3.- L' existència de la fiança i garantia addicional no serviran mai de pretext per retardar el pagament de la renda o de qualssevol altres quantitats el pagament de les quals hagi assumit l' arrendatari, inclosa la renda i altres imports corresponents a l' últim mes de vigència del contracte.
10.4.- L'import de la fiança i garantia addicional no actua com a quantitat limitativa de la responsabilitat de l'arrendatari per les seves obligacions derivades d'aquest contracte ni de les possibles indemnitzacions de danys i perjudicis i/o penalitzacions al pagament de les quals pugui estar obligat.
En cas que la part arrendadora executés, totalment o parcialment, la fiança i/o la garantia addicional com a conseqüència d'algun incompliment de la part arrendatària sota el present contracte, aquesta haurà de lliurar a l'arrendadora els imports que siguin necessaris de tal forma que la part arrendadora disposi en tot moment d'una fiança i garantia addicional pels | |||
|
| ||||
ONZENA: Obligacions de l' arrendatari.
|
| 11.1.- L' arrendatari s' obliga a més a:
| |||
|
| ||||
DOTZENA: Extinció del contracte.
|
| 12.1.- El present contracte s' extingirà pel transcurs del termini de durada fixat i, en el seu cas, les seves pròrrogues. En aquest cas, cap de les Parts tindrà dret a reclamar a l' altra Part cap indemnització per aquest concepte.
12.2.- També es pot resoldre anticipadament, a instàncies de qualsevol de les Parts i mitjançant comunicació fefaent a tal fi a l' altra, per incórrer l' altra Part en incompliment substancial de qualsevol de les obligacions assumides en el present contracte, de conformitat amb el previst en la Clàusula 13 següent.
En particular, les Parts convenen expressament que serà causa de resolució del contracte, que donarà dret a l' arrendador a resoldre, l' impagament de la renda mensual o de qualssevol altres quantitats el pagament de les quals assumeix l' arrendatari en virtut del present contracte, dins dels límits legals i jurisprudencials.
|
TRETZENA: Causes de |
| 13.1.- L' incompliment per qualsevol de les Parts de les obligacions resultants del present contracte d' arrendament donarà dret a la Part que hagués complert les seves a exigir el |
resolució del contracte per incompliment.
|
| compliment de l' obligació o a promoure la resolució del contracte d' arrendament d' acord amb el que disposa l' article 1.124 del Codi Civil. Així mateix, les Parts podran resoldre de ple dret el contracte d' arrendament en els supòsits contemplats en l' article 27 de la LAU i en el supòsit d' incompliment de les obligacions pactades en aquest contracte d' arrendament per a les quals es contempli que això fos motiu de resolució, dins dels límits legals i jurisprudencials.
A títol enunciatiu i no limitatiu, l' arrendador podrà resoldre de ple dret aquest contracte d' arrendament per les causes següents:
De la mateixa manera, l' arrendatari podrà resoldre de ple dret aquest contracte d' arrendament per les causes següents:
13.2.- En cas de resolució del contracte per incompliment de qualsevol de les Parts, l' immoble haurà de restituir-se immediatament a l' arrendador, en els termes i condicions previstos en la Clàusula 5 anterior. |
TRETZENA: Notificacions
|
| 14.1.- A l' efecte de rebre qualsevol notificació vinculada amb els drets i obligacions reconeguts en aquest contracte, es designen els següents correus electrònics i telèfons:
arrendador: xxxxxxxxxxxxxxxxxx arrendatario: xxxxxxxxxxxx
i els següents domicilis:
arrendador: Carrer xxxxxxxxxxxxxx arrendatario: xxxxxxxxxx
14.2.- Les comunicacions s' hauran de fer mitjançant comunicació electrònica de manera preferent sempre que es garanteixi l' autenticitat de la comunicació i el seu contingut i quedi constància fefaent de la remissió i recepció íntegres i del moment en què es van fer. En cas d' impossibilitat, manca de funcionament del servei de correu electrònic o que no es compleixin els requisits anteriors per a les comunicacions per correu electrònic, les comunicacions es realitzaran per correu certificat o mitjançant burofax. |
QUINZENA: Jurisdicció
|
| 15.1.- Per a qualsevol acció, ja es contractual o extracontractual, que sorgeixi en relació amb aquest contracte d' arrendament, les Parts acorden sotmetre' s a la jurisdicció dels tribunals del lloc on s' ubica l' immoble arrendat. Les Parts renuncien expressament a qualsevol altre fur que pogués correspondre' ls llevat que aquest vingui imposat de forma imperativa. |
TRETZENA: Protecció de dades i inclusió de les dades d' impagament de deute en fitxers comuns de solvència.
|
| 16.1.- Qui és el responsable del tractament de les seves dades personals?
En compliment del Reglament General (UE) 2016/279 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i garantia dels drets digitals, s'informa a l'arrendatari que les dades de caràcter personal que ha proporcionat i les que es derivi de la relació seran tractades per l'article 155, amb NIF: ……………………. i correu electrònic: ........................... com a responsable del tractament. El responsable del tractament ha encomanat els serveis de gestió immobiliària a CLIKALIA MANAGEMENT SERVICES S.L. amb C.I.F. número B-56917008, qui podrà accedir i tractar les seves dades personals, en qualitat d' encarregat del tractament, per a la prestació d' aquests serveis de gestió. L' arrendatari pot contactar amb el delegat de protecció de dades en .......................................
16.2.- Amb quines finalitats es tractaran les seves dades personals?
Les dades personals de l' arrendatari es tractaran amb les finalitats següents:
16.3.- Quina és la base jurídica legitimadora del tractament de les seves dades personals?
La base de legitimació per al tractament de les seves dades és la següent:
|
|
| |||
|
| |||
DECIMOSEPTS : Prevenció del Blanqueig de Capitals i finançament del Terrorisme
|
| 17.1.- Prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme:
En el marc de l'atorgament de la relació contractual si fos aplicable, l'arrendatari facilitarà a l'arrendador, quan sigui requerit per l'arrendador, de forma veraç i completa, tota la informació i la documentació que sigui necessària i li sigui requerida als efectes que l'arrendador pugui donar compliment a les seves obligacions sota la Llei 10/2010, de 28 d'abril i la resta de normativa reguladora de la prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, i autoritza expressament l' arrendador a realitzar les actualitzacions de verificació que consideri oportunes per a aquesta finalitat. La manca de lliurament per l' arrendatari a l' arrendador de la informació i documentació exigida per l' arrendador per donar compliment a la legislació referida serà causa suficient perquè l' arrendador estigui facultat per resoldre la relació contractual amb l' arrendatari, dins dels límits legals i jurisprudencials.
17.2.- L' arrendatari accepta i declara que ha llegit i comprès els termes i condicions anteriorment exposats. | ||
Dècima vuitena | 18.1.- Autorització per a consulta i inclusió en el registre d'impagats judicialsAutorització per a consulta: L’arrendatari autoritza expressament l’arrendador perquè, durant la vigència del present contracte, pugui consultar la seva situació en el Registre d’Impagats Judicials de l’Advocacia Espanyola amb la finalitat de verificar la seva solvència i el compliment de les seves obligacions econòmiques. Autorització per a inclusió en cas d’impagament: En cas d’impagament de rendes o de qualsevol altra obligació econòmica derivada del present contracte, l’arrendatari autoritza expressament l’arrendador perquè procedeixi a la comunicació i inclusió d’aquest deute en el Registre d’Incidències i Impagats Judicials de l’Advocacia Espanyola, de conformitat amb la normativa vigent. Procediment previ: Abans de procedir a la inclusió en el registre esmentat, l’arrendador haurà de fer una notificació fefaent a l’arrendatari mitjançant correu electrònic i/o missatge telefònic, concedint-li un termini de [Número] dies per regularitzar la situació o formular les al·legacions que consideri oportunes. 18.2.- Procediment de notificació electrònica en cas d’impagament i negociació prèvia a la via judicialEn compliment del que disposa l’article 6 de la Llei Orgànica 1/2025, i a efectes de l’acreditació de l’activitat negociadora prèvia a qualsevol reclamació judicial, l’arrendatari autoritza expressament l’arrendador a realitzar una notificació electrònica mitjançant el correu electrònic indicat en la clàusula catorzena, en la qual es comuniqui l’oferta vinculant d’acord prevista en la llei esmentada. Aquesta notificació electrònica tindrà caràcter fefaent i servirà com a prova suficient que s’ha intentat una solució extrajudicial conforme a l’article 264.4 de la Llei d’Enjudiciament Civil. 18.3.- Termini per acceptar l’oferta d’acord i autorització per a l’inici d’accions legalsSi l’arrendatari no accepta l’oferta vinculant d’acord amistós dins del termini d’un (1) mes des de la recepció de la notificació electrònica, o no respon en aquest termini, autoritza expressament l’arrendador perquè pugui iniciar les accions judicials oportunes per a la reclamació del deute, incloent-hi el procediment de desnonament i reclamació de rendes. |
ANNEX I: CONDICIONS DE L'ARRENDAMENT D'HABITATGE DE PERSONA JURÍDICA - CLIKALIA ASSET MANAGEMENT LLOGUER
Primera: Naturalesa i Règim Aplicable
|
|
1.1.- Natura.
L' arrendament de l' Immoble és un arrendament de finca urbana destinada a ús diferent del d' habitatge.
1.2.- Règim aplicable.
L'arrendament de l'Immoble està sotmès al que disposa la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans (en endavant la "LAU") i, conforme a l'article 4.3 de la LAU, es regirà per: (i) en primer lloc, la voluntat de les Parts recollida en aquest Contracte, (ii) en segon lloc, els articles del Títol III de la LAU que no hagin estat expressament exclosos en aquest Contracte, i (iii) supletòriament, el que disposa el Codi Civil espanyol. Això anterior, sens perjudici de l' aplicació a l' arrendament de l' Immoble dels Títols I i IV de la LAU, de caràcter imperatiu.
Les Parts exclouen expressament l'aplicació a l'arrendament de l'Immoble dels següents articles de la LAU: (i) article 30 en relació amb els articles 21, 22, 23 i 26, i (ii) articles 32, 33, 34 i 35.
|
Segona: Objecte
|
|
2.1.- Mitjançant la signatura del Contracte i en virtut del mateix, l' Arrendadora cedeix l' Immoble en arrendament a l' Arrendatària, que l' accepta, pel preu, termini i altres condicions establertes en aquest Contracte, i com a cos cert.
2.2.- L' Arrendatari rep les claus i la lliure possessió i disposició de l' Immoble en la Data d' Inici conforme l' establert en el present contracte, l' estat del qual, tant físic com jurídic, i característiques declara conèixer i acceptar per haver-los comprovat amb anterioritat, estimant-lo també apte per a la destinació acordada.
L' Arrendatari rebrà l' Immoble en condicions per ser utilitzat als efectes d' aquest contracte, trobant-lo de conformitat per a tal ús, sense perjudici de les incidències que poguessin derivar-se de defectes, insuficiències o avaries en les escomeses generals, conduccions de subministraments o elements estructurals i, en general, deficiències que no siguin susceptibles d' apreciació a simple vista.
2.3.- En cas que l' Immoble arrendat es trobi moblat conforme a l' inventari adjunt, l' Arrendatari serà responsable del deteriorament dels béns mobles respectius per qualssevol danys o perjudicis que se' ls causin, avaries o desperfectes causats per mal ús, negligència o dol, per l' import conforme valor de mercat de cadascun dels béns danyats en el moment en què l' Arrendatari comuniqui el dany, avaria, desperfecte o perjudici del bé, o si aquest no s' ha produït en el moment de finalització del contracte, quan allò sigui descobert per la part Arrendadora després de la recuperació o devolució de l' immoble arrendat. Aquest import haurà de ser abonat per l' Arrendatari a l' Arrendador a mer i simple requeriment d' aquest en els 3 dies següents a l' esmentat requeriment i, en el cas contrari, podrà deduir-se de la fiança i garantia addicional.
|
Tercera Destinació i ús permès |
| 3.1.- L'Arrendatària podrà utilitzar l'Immoble per a l'exercici de qualsevol activitat pròpia del seu objecte social a data d'avui (l'"Ús Permès") complint sota la seva responsabilitat els requisits legals d'aquesta activitat. Queda expressament prohibida a la part Arrendatària destinar l' Immoble en la modalitat d' arrendament d' ús turístic. Qualsevol responsabilitat o sanció que es derivi de l' ús o explotació per part de l' Arrendatari d' aquestes, incloent qualsevol cost directe o indirecte, inclosos danys, seran |
|
| responsabilitat de l' Arrendatari, amb plena indemnitat a favor de l' Arrendador. En aquest sentit, l' Immoble serà destinat per l' Arrendatari exclusivament al desenvolupament habitual de la seva activitat de XXXXXX, mentre que les places d' aparcament només podran destinar-se a l' aparcament de vehicles. L' Arrendatari únicament podrà destinar l' Immoble a ús diferent del descrit en el paràgraf anterior si obté autorització prèvia i escrita de l' Arrendador.
3.2.- L' Arrendatari no podrà destinar ni totalment ni parcialment l' Immoble per a activitats que puguin ser especialment sorolloses, nocives, fètides, perilloses o moralment ofensives; ni realitzar cap tipus de subhasta; ni celebrar reunions o mítings d'activitats il·legals, prohibides, molestes o insalubres; ni tampoc destinar l' immoble a activitats prohibides pels Estatuts o per acord de la Comunitat de Propietaris. En cap cas es permeten festes a l' Immoble, essent aquesta causa de resolució del contracte. No es permet realitzar actuacions de trepant, forats, apuntalar o altres actes similars en cap dels enrajolats de l' habitatge arrendat o les seves dependències o anxoves. L' incompliment d' aquestes condicions és causa de resolució del contracte, i sens perjudici de la responsabilitat per danys i perjudicis i indemnitzacions corresponents. L' Arrendatari no podrà utilitzar ni destinar l' Immoble, ja sigui totalment o parcialment per a residència o habitatge de persones ni tan sols empleats de l' Arrendatari, ni de forma habitual ni temporal ni tan sols ocasional.
3.3.- L'Arrendatari declara que ha obtingut o que obtindrà, abans de començar a desenvolupar la seva activitat a l'Immoble, i que seguirà sent titular del mateix durant la vigència de l'arrendament, tots els permisos, autoritzacions, llicències que siguin requerides per les autoritats espanyoles, en el moment de formalització del Contracte o en el futur (cas en el qual es compromet a obtenir-los dins dels terminis legalment establerts a l'efecte), en relació al seu ús de l' Immoble, essent de compte i risc de l' Arrendatari l' obtenció i manteniment d' aquests permisos, llicències i autoritzacions. L' Arrendador facilitarà a l' Arrendatari la documentació que obri en el seu poder i que sigui necessària per a la sol.licitud dels esmentats permisos, autoritzacions i llicències. L'Arrendatari serà responsable del compliment dels termes de quants permisos, autoritzacions i/o llicències s'hagin obtingut i indemnitzarà l'Arrendador de qualsevol dany o perjudici que aquest pugui patir a causa de l'incompliment per l'Arrendatari dels termes de qualsevol permís, llicència o autorització o, en general, de resultes de qualsevol reclamació que afecti l'ús que fa de l'Immoble. En cap cas serà responsable l' Arrendador de la denegació total o parcial, per causa no imputable a l' Arrendador, de les referides llicències, autoritzacions i permisos, renunciant des d' ara l' Arrendatari a fer cap reclamació a l' Arrendador per aquests conceptes.
3.4.- L' Arrendatari haurà de respectar el que disposa la legalitat vigent i en les normes de la Comunitat de Propietaris de l' edifici, especialment pel que fa a l' ús i gaudi dels elements i serveis comuns, així com quant a la convivència pacífica a la Comunitat i activitats prohibides. Mitjançant el present contracte s' autoritza expressament l' Arrendatari a assistir a les juntes de les comunitats de propietaris on es vagi a tractar la possible limitació de l' ús efectiu o potencial de l' Immoble per tal que aquest voti únicament en contra de l' esmentada pretensió. Als efectes d' informar-se sobre la convocatòria d' aquestes juntes, s' autoritza l' Arrendatari a demanar informació a les Administracions de Finques o Comunitats de Propietaris corresponents sobre la convocatòria d' aquesta classe de juntes.
Per això, res podrà exigir o reclamar a l' Arrendador en el cas que dels acords de la Comunitat se' n derivi alguna contingència per a l' Arrendatari.
3.5.- L' Arrendatari té dret a instal.lar a l' Immoble i a retirar del mateix qualsevol bé |
|
|
Quarta Cessió. Subarrent i dret d' adquisició preferent
|
| 4.1.- Les Parts acorden excloure l' aplicació de l' article 32 LAU per la qual cosa queda prohibida la cessió del Contracte, i el subarrent total o parcial de l' Immoble. És a dir, queda expressament establert que l' Arrendatari no podrà cedir ni subarrendar totalment o parcialment l' Immoble arrendat, ni transmetre ni traspassar a un tercer els seus drets o la seva posició contractual conforme al present Contracte, llevat de consentiment previ per escrit de l' Arrendador. Amb caràcter general, es considerarà cessió el canvi de control, directe o indirecte, de l' Arrendatària. En particular, es considerarà canvi de control la transmissió de qualssevol de les participacions socials o accions de l'Arrendatària, o d'aquelles societats que controlin directament o indirectament més del cinquanta (50%) de l'Arrendatària. Per contra, el canvi en la persona de l' Arrendatària com a conseqüència de la fusió, escissió o transformació de la societat Arrendatària, no es considerarà com a cessió, sempre que sigui entre societats del grup de l' Arrendatària de conformitat amb la definició de l' article 42 del Codi de Comerç.
4.2.- Els drets derivats a favor de l' Arrendatària en virtut del Contracte no podran ser objecte de gravamen o cap càrrega. L' embargament, la cessió o execució de qualsevol tipus dels drets derivats del present Contracte es considerarà com a cessió no consentida, facultant l' Arrendadora a la resolució del present Contracte.
4.3.- L' Arrendatari coneix i accepta que l' Arrendador podrà cedir a favor de tercer la seva posició d' arrendador, en els termes que legalment siguin aplicables.
4.4.- En cas d' alienació o transmissió per qualsevol títol de l' habitatge arrendat, l' Arrendatari renuncia de forma expressa en aquest acte al seu dret d' adquisició preferent previst a l' article 31 LAU, en relació amb el que disposa l' article 25 del mateix cos normatiu i al propi article 31 LAU. |
Cinquena Durada del termini. Prorroga, desistiment i devolució de l' habitatge
|
| 5.1.- Durada del termini. El Contracte tindrà una durada inicial de CINC (5) anys (el "Termini") des del dia ____ (en endavant, la "Data d'Inici"), però amb un període mínim de compliment obligatori (per a ambdues Parts) de VINT-I-QUATRE (24) mesos (el "Plaç de Vigència Obligatòria") a comptar des del dia d'entrada en vigor del contracte, aquest és, segons la seva data d'inici indicada en el document principal. 5.2.- L'Arrendatari tindrà l'opció de resoldre aquest Contracte en qualsevol moment, sempre que notifiqui per escrit la seva voluntat en aquest sentit amb una antelació mínima de NORANTA (90) dies a la data prevista d'acabament. 5.3.- Si l'Arrendatari exercís aquesta facultat en els primers VINT-I-QUATRE (24) mesos del Termini de Vigència Obligatòria, haurà d'abonar a l'Arrendador la totalitat de la renda restant de les dues (2) primeres anualitats i de les despeses; en aquest supòsit, a més, la part Arrendatària haurà d' abonar íntegrament a la part Arrendadora la renda i les despeses bonificades en els períodes de carència indicats en el contracte. Passat el compliment obligatori, cada part podrà resoldre el contracte amb una antelació mínima de NORANTA (90) dies, comunicant-ho a l'altra part i no hi haurà cap penalització per a la part que resolgui el contracte, sense perjudici de les liquidacions que procedeixin a data de la devolució de l'habitatge i segons l'estat en què aquesta es trobi. En arribar el final del cinquè any de vigència del contracte, aquest es renovarà | ||
|
| |||
Sisena Renda, forma de pagament, actualitzacions i conseqüències de l' impagament
|
| 6.1.- L'arrendament pactat en el present Contracte generarà una renda mensual de XXXXX,XX .-€ des de la Data d'Inici, la qual haurà d'abonar-se per l'Arrendatari a l'Arrendador dins dels primers 7 dies naturals del mes respectiu, més l'impost sobre el valor afegit al tipus legal vigent en cada moment. D'ara endavant, la "Renda". La Renda no inclou l'Impost sobre Béns Immobles, la Taxa de Pas de Carruatges, la Taxa de Residus, despeses de comunitat, despeses generals i de subministraments, com ara; aigua, electricitat, manteniment de l' ascensor i de la climatització si n' hi hagués, ni d' altres consums o despeses que hauran de ser satisfets per l' Arrendatari. 6.2.- La Renda serà abonada mitjançant Ordre de Domiciliació d' Adeu Directe o mandat SEPA que s' adjunta com a Annex III. Qualsevol modificació de l'entitat de crèdit i compte bancari designat en aquest acte no tindrà cap efecte entre les Parts mentre l'Arrendatari no notifiqui fefaentment a l'Arrendador, amb un preavís d'almenys trenta (30) dies, el canvi pretès, indicant la nova entitat bancària amb sucursals obertes a Espanya i el compte corrent en la seva substitució. La renda no s' entendrà abonada sinó fins que es rebi en el compte bancari de l' Arrendador, produint-se l' assentament comptable bancari respectiu. En cas de demora en el pagament de la renda, les Parts pacten un interès moratori per dia de retard sobre la quantitat endeutada de l' interès legal. Aquest interès serà automàticament aplicable i degut, sense necessitat de cap requeriment per l' Arrendador. 6.3.- Les Rendes es revisaran anualment, de manera automàtica i únicament a l'alça conforme als increments de l'Índex General de Preus al Consum Versió Nacional ("IPC") publicats per l'Institut Nacional d'Estadística o entitat que el substitueixi, en els 12 mesos anteriors a la data en què té efecte l'actualització. A aquests efectes, la data d' actualització serà el dia indicat de data d' aquest contracte per a cada anualitat respectiva. Les actualitzacions resultants segons el sistema descrit anteriorment s' apliquen de forma acumulativa durant la vigència d' aquest contracte. El fet que en la factura a data de l' actualització no s' indiqui l' import d' actualització no suposa renúncia a la mateixa per l' Arrendador. Les variacions de la renda derivades de l' actualització pactada en aquesta estipulació s' incorporaran a la renda del contracte i per tant formaran part de la base per a successives actualitzacions, tot això conforme a l' establert a la LAU. En cas que s' hagués aprovat temporalment la limitació en l' aplicació de l' índex indicat anteriorment, es respectarà l' esmentada limitació durant el termini en què es trobi |
|
| |
|
|
Setena Pagament de les despeses comunes. Privatius, serveis i subministra ments
|
|
7.1.- El preu de l'arrendament no inclou les despeses generals ordinàries de l'habitatge, és a dir, els subministraments o despeses per serveis amb què compta l'habitatge i que s'individualitzin mitjançant aparells comptadors, que seran de compte exclusiu de l'Arrendatari (electricitat, telèfon, aigua, gas, alarma en cas que n'hi hagués i qualssevol altres subministraments, i altres despeses individualitzables, que seran de compte de l' Arrendatari) havent d' aquest procedir a la titularització dels mateixos. 7.2.- L' Arrendatari autoritza expressament l' Arrendador a que en el seu nom realitzi el canvi de titularitat corresponents a: - Canvi de titularitat de subministrament de llum, gas individualitzat, calefacció, alarma (en cas que n'hi hagués) i aigua (conforme l'autorització adjunta com a ANNEX II) Aquest servei tindrà un cost addicional de NORANTA EUROS (90,00.-€) + IVA, CENT VUIT EUROS AMB NORANTA CÈNTIMS D'EURO IVA INCLÒS (108,90.- €). Aquest import s' haurà d' abonar en el moment de formalització del present contracte d' arrendament essent element essencial perquè es produeixi la materialització i efectivitat del present document. Número de compte de l' abonament:
IBAN: xxxxxxxxxxxxxxx Concepte: Codi pis – Canvis titularitat subministraments
7.3.- Serà per compte i càrrec de l' Arrendatari la instal.lació, conservació, reparació i substitució dels respectius comptadors i altres elements necessaris de les instal.lacions en les condicions exigides en cada moment per les companyies subministradores
7.4.- L'Arrendador no assumeix cap responsabilitat per les interrupcions que es poguessin produir en qualsevol dels serveis anteriors (ascensor, llum, aigua, televisió, etcètera) quan aquestes interrupcions s'hagin produït per causes alienes a la seva voluntat ni vindrà obligat a efectuar deduccions de renda per aquestes interrupcions.
7.5.- De forma expressa es fa constar que a la finalització del contracte d' Arrendament i a l' objecte de lliurar l' habitatge lliure de càrregues o relacions contractuals per subministraments que puguin afectar posteriors contractacions per un nou arrendatari, l' Arrendatari actual haurà d' aportar a l' Arrendador els corresponents documents acreditatius emesos per cadascuna de les companyies subministradores pels quals es deixi constància d' estar al corrent en el pagament dels subministraments | ||
|
| |||
Vuitena Altres Gats i Trinutos
|
| 8.1.- Tributs. Seran per compte de l' Arrendatària tots els tributs municipals que:
S' exclouen expressament de l' Impost sobre Societats de l' Arrendadora o altres tributs que, ara o en el futur, greun els beneficis de l' Arrendadora en relació amb l' Immoble, o els lligats a l' exercici empresarial d' explotació de l' Immoble, que correran per compte i seran d' exclusiva responsabilitat de l' Arrendadora. En relació amb l' Impost sobre Béns Immobles una vegada satisfets per l' Arrendadora aquesta els repercutirà a l' Arrendatària, de forma íntegra, inclusivament els increments | ||
|
| |||
Novena Reparacions i obres
|
| 9.1.- Obres a càrrec de l' Arrendatari. L' Arrendatari no podrà realitzar cap obra a l' Immoble que:
sense obtenir el consentiment previ, exprés i per escrit de l' Arrendador, que no podrà ser denegat injustificadament. L'Arrendador haurà de respondre a la proposta de l'Arrendatari (acceptant-la o rebutjant-la) en un termini de TRENTA (30) dies a partir de la data en què la proposta sigui presentada a l'Arrendador, llevat que es requereixi raonablement informació addicional, cas en el qual aquest termini se suspendrà fins que es proporcioni la informació. En cas de no rebre resposta per part de l' Arrendador en el termini acordat anteriorment, segons sigui el cas, el consentiment no es considerarà atorgat. En el cas d' obres que no es trobin dins de les circumstàncies del paràgraf anterior, l' Arrendatari comunicarà les esments a l' Arrendador abans de la realització de les mateixes, però no necessitarà permís o consentiment específic d' aquest. A la finalització de les obres, l' arrendatari lliurarà a l' arrendador la documentació corresponent a les mateixes. Està prohibit fer perforacions en paraments de cuines i banys, terres, portes (incloses les dels armaris que es lliuren amb l'Immoble) o prestatgeries d'obra, així com dipositar maces sobre el terra de fusta, o porosos que hi hagués a l'habitatge, a fi d'evitar danys en el mateix per humitat. L'Arrendador està facultat per accedir a l'Immoble en tot moment, previ avís amb una antelació d'almenys dos (2) dies naturals, amb la manera de comprovar el seu estat i la realització de possibles obres no consentides. La contravenció d' aquesta clàusula serà causa de resolució del present contracte. L' Arrendador podrà exigir la reposició de les coses a l' estat anterior, i les indemnitzacions corresponents. Les modificacions realitzades per l' Arrendatari quedaran en benefici dels habitatges en finalitzar el present contracte, sense cap compensació per a | ||
|
| |||
Desena Fiança, Garantia Addicional i Assegurance s
|
| 10.1.- La fiança del present arrendament, això és, la suma equivalent a dos (2) mensualitats de la Renda ascendeix a la quantitat de xxxxx EUROS (xxxxxxx.€) (la "Fiança"). Aquesta fiança tindrà el concepte de dipòsit durant la vigència del contracte i haurà de ser retornada a l' Arrendatari, si a la fi de la vigència de l' arrendament, es troba al corrent de pagament i l' habitatge ha estat conservat i sigui retornat en perfectes condicions. La referida fiança haurà de ser lliurada a l' Arrendador mitjançant transferència bancària al compte bancari amb el següent IBAN: xxxxxxxx En el termini màxim d'un (1) mes des de la data de signatura d'aquest Contracte, l'Arrendadora dipositarà la suma equivalent a dos (2) mensualitats de la renda del primer any del Contracte, davant l'organisme públic que |
|
| |
|
|
Onzena Obligacions de l' Arrendatari.
|
| 11.1.- L' Arrendatari s' obliga a més solidàriament a:
11.2.- La contravenció de qualsevol d' aquestes obligacions, constatada per l' Arrendador, constituirà causa de resolució del contracte, igual que la resta de les causes de resolució previstes en la llei o en el present contracte. |
Dotzena Extinció del contracte
|
| 12.1.- El present contracte s' extingirà pel transcurs del termini de durada fixat. En aquest cas cap de les parts tindrà dret a reclamar a l' altra part cap indemnització per aquest concepte. 12.2.- També es pot resoldre anticipadament, a instàncies de qualsevol de les parts i mitjançant comunicació fefaent a tal fi en amb l' altra, per incórrer l' altra part en incompliment de qualsevol de les obligacions assumides en el present contracte. En particular, les parts convenen expressament que serà causa de resolució del contracte l' impagament de qualsevol mensualitat de Renda, o de les quantitats el pagament de les quals assumeix l' Arrendatari en virtut del present contracte. En aquest cas, la part que hagués complert amb les seves obligacions podrà optar | ||
|
| |||
Tretzena Causes de resolució del contracte.
|
| 13.1.- L' incompliment per qualsevol causa de les obligacions resultants del present contracte d' arrendament donarà dret a la part que hagués complert les seves a exigir el compliment de l' obligació o a promoure la resolució del contracte d' arrendament d' acord amb el que disposa l' article 1.124 del Codi Civil. Així mateix, les Parts podran resoldre de ple dret el contracte d' arrendament en els supòsits contemplats en l' article 27 de la Llei d' Arrendaments Urbans i en el supòsit d' incompliment de les obligacions pactades en aquest contracte d' arrendament i per a les quals es contempli que això fos motiu de resolució. A títol enunciatiu i no limitatiu, l' Arrendador podrà resoldre de ple dret aquest contracte d' arrendament per les causes següents:
| ||
Onzena Notificacions
|
| 14.1.- A l' efecte de rebre qualsevol notificació vinculada amb els drets i obligacions reconeguts en aquest contracte, es designen els següents correus electrònics i telèfons: Arrendador: xxxxxxxxxxxxxxxxx Arrendatario: xxxxxxxxxxxx
i els següents domicilis: Arrendador: Carrer xxxxxxxxxxxxxx Arrendatario: xxxxxxxxxx
14.2.- Les comunicacions s' hauran de fer mitjançant comunicació electrònica de manera preferent, i en cas d' impossibilitat o manca de funcionament del servei electrònic per correu ordinari mitjançant burofax. |
Quinzena Jurisdicció
|
| 15.1.- Per a la resolució de qualsevol qüestió litigiosa que pogués derivar-se de la interpretació i/o del compliment del present contracte són competents els Jutjats i Tribunals on està ubicat l'habitatge arrendat. |
Tretzena Dret del consumidor
|
| 16.1.- Les Parts manifesten que el present contracte ha estat convingut de mutu acord conforme a la normativa aplicable per a la defensa de consumidors i usuaris, sense que cap de les seves estipulacions pugui considerar-se com una imposició, renúncia o limitació. |
Desèptima Protecció de dades i inclusió de les dades d' impagamen t de deute a fitxers comuns de solvència.
|
| 17.1.- Qui és el responsable del tractament de les seves dades personals?
En compliment del Reglament General (UE) 2016/279 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Dades Personals i garantia dels drets digitals, s'informa a l'arrendatari que les dades de caràcter personal que ha proporcionat i les que es derivi de la relació seran tractades per l'article 155 amb NIF: xxxxxxx El responsable del tractament ha encomanat els serveis de gestió immobiliària a CLIKALIA MANAGEMENT SERVICES S.L. amb C.I.F. número B-56917008, qui podrà accedir i tractar les seves dades personals, en qualitat d' encarregat del tractament, per a la prestació d' aquests serveis de gestió.
L'arrendatari pot contactar amb el delegat de protecció de dades en xxxxx
17.2.- Amb quines finalitats es tractaran les seves dades personals?
Les dades personals de l' arrendatari es tractaran amb les finalitats següents:
Parts. |
|
|
|
| |
|
|
DIVUITENA Prevenció del Blanqueig de Capitals i finançamen t del Terrorisme.
|
| 18.1.- Prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme: En el marc de l'atorgament de la relació contractual si fos aplicable, l'Arrendatari facilitarà a l'Arrendador, amb una antelació mínima de 48 hores respecte a la data de signatura del contracte d'arrendament, de forma veraç i completa, quanta informació i documentació sigui necessària i li sigui requerida als efectes que l'Arrendador pugui donar compliment a les seves obligacions sota la Llei 10/2010, de 28 d' abril i altra normativa reguladora de la prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, i autoritza expressament a l' Arrendador realitzar les actualitzacions de verificació que consideri oportunes per a aquesta finalitat. La manca d' obtenció per part de l' Arrendador de la informació i documentació exigida en les polítiques internes establertes per donar compliment a la legislació serà causa suficient perquè l' Arrendador estigui facultat per NO CONTINUAR AMB LA VALIDACIÓ DEL POSSIBLE ARRENDATARI o en el seu cas resoldre la relació contractual amb l' arrendatari si està ja s' hagués subscrit.
|
Dècima novena | 19.1.- Autorització per a consulta i inclusió en el registre d'impagats judicialsAutorització per a consulta: L’arrendatari autoritza expressament l’arrendador perquè, durant la vigència del present contracte, pugui consultar la seva situació en el Registre d’Impagats Judicials de l’Advocacia Espanyola amb la finalitat de verificar la seva solvència i el compliment de les seves obligacions econòmiques. Autorització per a inclusió en cas d’impagament: En cas d’impagament de rendes o de qualsevol altra obligació econòmica derivada del present contracte, l’arrendatari autoritza expressament l’arrendador perquè procedeixi a la comunicació i inclusió d’aquest deute en el Registre d’Incidències i Impagats Judicials de l’Advocacia Espanyola, de conformitat amb la normativa vigent. Procediment previ: Abans de procedir a la inclusió en el registre esmentat, l’arrendador haurà de fer una notificació fefaent a l’arrendatari mitjançant correu electrònic i/o missatge telefònic, concedint-li un termini de [Número] dies per regularitzar la situació o formular les al·legacions que consideri oportunes. 19.2.- Procediment de notificació electrònica en cas d’impagament i negociació prèvia a la via judicialEn compliment del que disposa l’article 6 de la Llei Orgànica 1/2025, i a efectes de l’acreditació de l’activitat negociadora prèvia a qualsevol reclamació judicial, l’arrendatari autoritza expressament l’arrendador a realitzar una notificació electrònica mitjançant el correu electrònic indicat en la clàusula catorzena, en la qual es comuniqui l’oferta vinculant d’acord prevista en la llei esmentada. Aquesta notificació electrònica tindrà caràcter fefaent i servirà com a prova suficient que s’ha intentat una solució extrajudicial conforme a l’article 264.4 de la Llei d’Enjudiciament Civil. 19.3.- Termini per acceptar l’oferta d’acord i autorització per a l’inici d’accions legalsSi l’arrendatari no accepta l’oferta vinculant d’acord amistós dins del termini d’un (1) mes des de la recepció de la notificació electrònica, o no respon en aquest termini, autoritza expressament l’arrendador perquè pugui iniciar les accions judicials oportunes per a la reclamació del deute, incloent-hi el procediment de desnonament i reclamació de rendes. |
ANNEX I: CONDICIONS DE L'ARRENDAMENT D'HABITATGE DE PERSONA JURÍDICA DESTINAT A SATISFER LES
NECESSITATS D'HABITATGE DE L'ADMINISTRADOR O D'ALGUN EMPLEAT - CLIKALIA ASSET MANAGEMENT
LLOGUER
PRIMERA. Les Parts han convingut formalitzar el contracte sobre l' Immoble amb subjecció a les Clàusules que es troben en l ' Annex I que s' adjunta a aquest contracte.
Igualment es deixa constància que la part arrendatària és una persona jurídica i, de manera directa en aquesta, no es podria pactar un arrendament per a ús d'habitatge habitual, ja que l'àmbit subjectiu de l'article 2 de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans (en endavant la "LAU") es refereix a satisfer la necessitat d'habitatge permanent de l'arrendatari que es troba limitat a persones físiques, per la incapacitat de morar de les persones jurídiques. No obstant l' anterior, l' usuari final de l' Immoble serà, tal com ho declara la societat arrendatària sota la seva responsabilitat, persones físiques dependents d' ella, per destinar-lo a l' habitatge habitual d' aquests sense explotar econòmicament la part arrendatària l' Immoble. Concretament, els empleats en el benefici dels quals arracona l'arrendatària són els que s'han de fer.
18.2.- L' Arrendatari accepta i declara que ha llegit i comprès els termes i condicions anteriorment exposats. |
Segona: Objecte
|
|
2.1.- Mitjançant la signatura del Contracte i en virtut del mateix, l' Arrendadora cedeix l' Immoble en arrendament a l' Arrendatària, que l' accepta, pel preu, termini i altres condicions establertes en aquest Contracte, i com a cos cert.
2.2.- L' Arrendatari rep les claus i la lliure possessió i disposició de l' Immoble en la Data |
És per això que es manifesta de forma expressa per la part arrendatària que actua en l' exercici de la seva activitat amb independència que destini a l' ús d' habitatge habitual de les persones físiques dependents que s' han concretat específicament com a usuaris finals de l' Immoble, a l' efecte que l' arrendament es trobi subjecte i exempt d' IVA.
Primera: Naturalesa i Règim Aplicable
|
|
1.1.- Natura.
L' arrendament de l' Immoble és un arrendament de finca urbana destinada a ús diferent del d' habitatge.
1.2.- Règim aplicable.
L'arrendament de l'Immoble està sotmès al que disposa la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans (en endavant la "LAU") i, conforme a l'article 4.3 de la LAU, es regirà per: (i) en primer lloc, la voluntat de les Parts recollida en aquest Contracte, (ii) en segon lloc, els articles del Títol III de la LAU que no hagin estat expressament exclosos en aquest Contracte, i (iii) supletòriament, el que disposa el Codi Civil espanyol. Això anterior, sens perjudici de l' aplicació a l' arrendament de l' Immoble dels Títols I i IV de la LAU, de caràcter imperatiu.
Les Parts exclouen expressament l'aplicació a l'arrendament de l'Immoble dels següents articles de la LAU: (i) article 30 en relació amb els articles 21, 22, 23 i 26, i (ii) articles 32, 33, 34 i 35.
|
|
|
Tercera Destinació i ús permès
|
| 3.1.- L'Arrendatària destinarà sota la seva responsabilitat l'Immoble a satisfer la necessitat d'habitatge del seu empleat, directiu o membre del seu consell d'administració respectiu per ser aquest dependent de la societat Arrendatària, ja que mantenen una relació laboral/d'alta direcció/càrrec d'administrador/membre del Consell d'Administració (l'"Ús Permès").
S' acorda expressament que no es permetrà a l' Arrendatària destinar l' habitatge a un objecte diferent d' aquell que no sigui l' ús d' habitatge per la persona expressament designada com a beneficiària, especialment queda prohibida la cessió o subarrent de l' Immoble a tercers per quant que l' habitatge no es destina o afecta l' exercici o desenvolupament d' una activitat empresarial o professional en els termes contemplats a l' article 32 LAU. Queda expressament prohibida a la part Arrendatària destinar l' Immoble en la modalitat d' arrendament d' ús turístic. Qualsevol responsabilitat o sanció que es derivi de l' ús o explotació per part de l' Arrendatari d' aquestes, incloent qualsevol cost directe o indirecte, inclosos danys, seran responsabilitat de l' Arrendatari, amb plena indemnitat a favor de l' Arrendador. En aquest sentit, l' Immoble serà destinat per l' Arrendatari exclusivament en satisfer la necessitat d' habitatge dels empleats referenciats en la part expositiva del Contracte mentre que les places d' aparcament, si escau, només podran destinar-se a l' aparcament de vehicles. L' Arrendatari únicament podrà destinar l' Immoble a ús diferent del descrit en el paràgraf anterior si obté autorització prèvia i escrita de l' Arrendador. 3.2.- L' Arrendatari no podrà destinar ni totalment ni parcialment l' Immoble per a activitats que puguin ser especialment sorolloses, nocives, fètides, perilloses o moralment ofensives; ni realitzar cap tipus de subhasta; ni celebrar reunions o mítings d'activitats il·legals, prohibides, molestes o insalubres; ni tampoc destinar l' immoble a activitats prohibides pels Estatuts o per acord de la Comunitat de Propietaris. En cap cas es permeten festes a l' Immoble, essent aquesta causa de resolució del contracte. No es permet realitzar actuacions de trepant, forats, apuntalar o altres actes similars en cap dels enrajolats de l' habitatge arrendat o les seves dependències o anxoves. L' incompliment d' aquestes condicions és causa de resolució del contracte, i sens perjudici de la responsabilitat per danys i perjudicis i indemnitzacions corresponents. | ||||
|
| |||||
Tercera Destinació i ús permès*
|
| 3.1.- L'Arrendatària podrà utilitzar l'Immoble per a l'exercici de qualsevol activitat pròpia del seu objecte social a data d'avui (l'"Ús Permès") complint sota la seva responsabilitat els requisits legals d'aquesta activitat.
L' Arrendatària destinarà sota la seva responsabilitat l' Immoble a satisfer la necessitat d' habitatge dels empleats referenciats en la part expositiva del Contracte. S' acorda expressament que no es permetrà a l' Arrendatària destinar l' habitatge a un objecte diferent d' aquell que no sigui l' ús d' habitatge per la persona expressament designada com a beneficiària, especialment queda prohibida la cessió o subarrent de l' Immoble a tercers per quant que l' habitatge no es destina o afecta l' exercici o desenvolupament d' una activitat empresarial o professional en els termes contemplats a l' article 32 LAU] Queda expressament prohibida a la part Arrendatària destinar l' Immoble en la modalitat d' arrendament d' ús turístic. Qualsevol responsabilitat o sanció que es derivi de l' ús o explotació per part de l' Arrendatari d' aquestes, incloent qualsevol cost directe o indirecte, inclosos danys, seran responsabilitat de l' Arrendatari, amb plena indemnitat a favor de l' Arrendador. En aquest sentit, l' Immoble serà destinat per l' Arrendatari exclusivament al desenvolupament habitual de la seva activitat de XXXXX mentre que les places d' aparcament només podran destinar-se a l' aparcament de vehicles. L' Arrendatari únicament podrà destinar l' Immoble a ús diferent del descrit en el paràgraf anterior si obté autorització prèvia i escrita de l' Arrendador. En aquest sentit, l' Immoble serà destinat per l' Arrendatari exclusivament en satisfer la necessitat d' habitatge dels empleats referenciats en la part expositiva del Contracte mentre que les places d' aparcament, si escau, només podran destinar-se a l' aparcament de vehicles. L' Arrendatari únicament podrà destinar l' Immoble a ús diferent del descrit en el paràgraf anterior si obté autorització prèvia i escrita de l' Arrendador. 3.2.- L' Arrendatari no podrà destinar ni totalment ni parcialment l' Immoble per a activitats que puguin ser especialment sorolloses, nocives, fètides, perilloses o moralment ofensives; ni realitzar cap tipus de subhasta; ni celebrar reunions o mítings d'activitats il·legals, prohibides, molestes o insalubres; ni tampoc destinar l' immoble a activitats prohibides pels Estatuts o per acord de la Comunitat de Propietaris. En cap cas es permeten festes a l' Immoble, essent aquesta causa de resolució del contracte. No es permet realitzar actuacions de trepant, forats, apuntalar o altres actes similars en cap dels enrajolats de l' habitatge arrendat o les seves dependències o anxoves. L' | ||||
|
| |||||
Cinquena Durada del termini. Prorroga, desistiment i |
| 5.1.- Durada del termini. El Contracte tindrà una durada inicial de CINC (5) anys (el "Termini") des del dia ____ (en endavant, la "Data d'Inici"), però amb un període mínim de compliment obligatori (per a ambdues Parts) de VINT-I-QUATRE (24) mesos (el "Plaç de Vigència Obligatòria") a comptar des del dia d'entrada en vigor del contracte, aquest és, segons la seva data d'inici indicada en el document principal. |
devolució de l' habitatge
|
| 5.2.- L'Arrendatari tindrà l'opció de resoldre aquest Contracte en qualsevol moment, sempre que notifiqui per escrit la seva voluntat en aquest sentit amb una antelació mínima de NORANTA (90) dies a la data prevista d'acabament. 5.3.- Si l'Arrendatari exercís aquesta facultat en els primers VINT-I-QUATRE (24) mesos del Termini de Vigència Obligatòria, haurà d'abonar a l'Arrendador la totalitat de la renda restant de les dues (2) primeres anualitats i de les despeses; en aquest supòsit, a més, la part Arrendatària haurà d' abonar íntegrament a la part Arrendadora la renda i les despeses bonificades en els períodes de carència indicats en el contracte. Passat el compliment obligatori, cada part podrà resoldre el contracte amb una antelació mínima de NORANTA (90) dies, comunicant-ho a l'altra part i no hi haurà cap penalització per a la part que resolgui el contracte, sense perjudici de les liquidacions que procedeixin a data de la devolució de l'habitatge i segons l'estat en què aquesta es trobi. En arribar el final del cinquè any de vigència del contracte, aquest es renovarà per períodes anuals fins que l'arrendament assoleixi una durada màxima de [...] anys, tret que alguna de les parts resolgui el contracte a l'altra comunicant-ho amb NORANTA (90) dies d'antelació. 5.4.- A l' extinció del contracte d' arrendament haurà l' Arrendatari procedir a la devolució a l' Arrendador de les claus i la lliure possessió i disposició de l' habitatge, buida, neta, i en el mateix bon estat en què la va rebre, procedint-se en el menor temps possible a la revisió de l' habitatge per l' Arrendador o per la persona que aquest designi. 5.5.- L' incompliment del convingut en l' apartat anterior, fins i tot el mer retard en el desallotjament de l' Immoble, implicarà una indemnització a favor de l' Arrendador, com a conseqüència de l' ús indegut de l' habitatge per l' Arrendatari, que expressament es convé a mode de clàusula penal per import equivalent a 150 € per dia de retard, i sense necessitat d' acreditació de danys i perjudicis de cap tipus, I QUE NO PREJUTJARÀ LA INDEMNITZACIÓ QUE LEGALMENT PROCEDEIXI PER DANYS I PERJUDICIS, estant obligada igualment, a l'abonament de les despeses al pagament de les quals ve obligada en virtut del present Contracte, vigents a la data de termini del mateix, per cada mes o fracció de mes (en aquest cas, qualsevol que sigui el nombre de dies) en què l'Arrendatari mantingui l'ús indegut de l'habitatge. |
Sisena Renda, forma de pagament, actualitzacions i conseqüències de l' impagament
|
| 6.1.- L'arrendament pactat en el present Contracte generarà una renda mensual de XXXXX,XX .-€ des de la Data d'Inici, la qual haurà d'abonar-se per l'Arrendatari a l'Arrendador dins dels primers 7 dies naturals del mes respectiu, més l'impost sobre el valor afegit al tipus legal vigent en cada moment. D'ara endavant, la "Renda". La Renda no inclou l'Impost sobre Béns Immobles, la Taxa de Pas de Carruatges, la Taxa de Residus, despeses de comunitat, despeses generals i de subministraments, com ara; aigua, electricitat, manteniment de l' ascensor i de la climatització si n' hi hagués, ni d' altres consums o despeses que hauran de ser satisfets per l' Arrendatari. 6.2.- La Renda serà abonada mitjançant Ordre de Domiciliació d' Adeu Directe o mandat SEPA que s' adjunta com a Annex III. Qualsevol modificació de l'entitat de crèdit i compte bancari designat en aquest acte no tindrà cap efecte entre les Parts mentre l'Arrendatari no notifiqui fefaentment a l'Arrendador, amb un preavís d'almenys trenta (30) dies, el canvi pretès, indicant la nova entitat bancària amb sucursals obertes a Espanya i el compte corrent en la seva substitució. La renda no s' entendrà abonada sinó fins que es rebi en el compte bancari de l' Arrendador, produint-se l' assentament comptable bancari respectiu. En cas de demora en el pagament de la renda, les Parts pacten un interès moratori per dia de retard sobre la quantitat endeutada de l' interès legal. Aquest interès serà automàticament aplicable i degut, sense necessitat de cap requeriment per l' Arrendador. 6.3.- Les Rendes es revisaran anualment, de manera automàtica i únicament a l'alça conforme als increments de l'Índex General de Preus al Consum Versió Nacional ("IPC") |
|
| |
|
|
Setena Pagament de les despeses comunes. Privatius, serveis i subministra ments
|
|
7.1.- El preu de l'arrendament no inclou les despeses generals ordinàries de l'habitatge, és a dir, els subministraments o despeses per serveis amb què compta l'habitatge i que s'individualitzin mitjançant aparells comptadors, que seran de compte exclusiu de l'Arrendatari (electricitat, telèfon, aigua, gas, alarma en cas que n'hi hagués i qualssevol altres subministraments, i altres despeses individualitzables, que seran de compte de l' Arrendatari) havent d' aquest procedir a la titularització dels mateixos. 7.2.- L' Arrendatari autoritza expressament l' Arrendador a que en el seu nom realitzi el canvi de titularitat corresponents a: - Canvi de titularitat de subministrament de llum, gas individualitzat, calefacció, alarma (en cas que n'hi hagués) i aigua (conforme l'autorització adjunta com a ANNEX II) Aquest servei tindrà un cost addicional de NORANTA EUROS (90,00.-€) + IVA, CENT VUIT EUROS AMB NORANTA CÈNTIMS D'EURO IVA INCLÒS (108,90.- €). Aquest import s' haurà d' abonar en el moment de formalització del present contracte d' arrendament essent element essencial perquè es produeixi la materialització i efectivitat del present document. Número de compte de l' abonament:
IBAN: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Concepte: Codi pis – Canvis titularitat subministraments
7.3.- Serà per compte i càrrec de l' Arrendatari la instal.lació, conservació, reparació i substitució dels respectius comptadors i altres elements necessaris de les instal.lacions en les condicions exigides en cada moment per les companyies subministradores | ||
|
| |||
Vuitena Altres Despeses i Tributs |
| 8.1.- Tributs. Seran per compte de l' Arrendatària tots els tributs municipals que: |
|
|
S' exclouen expressament de l' Impost sobre Societats de l' Arrendadora o altres tributs que, ara o en el futur, greun els beneficis de l' Arrendadora en relació amb l' Immoble, o els lligats a l' exercici empresarial d' explotació de l' Immoble, que correran per compte i seran d' exclusiva responsabilitat de l' Arrendadora. En relació amb l' Impost sobre Béns Immobles una vegada satisfets per l' Arrendadora aquesta els repercutirà a l' Arrendatària, de forma íntegra, inclusivament els increments anuals en la quantia de l' esmentat impost. Respecte als tributs el període dels quals excedeixi el de l' arrendament, l' Arrendatària satisfarà únicament la part proporcional dels mateixos que li correspongués en funció de la data de finalització de l' arrendament, és a dir, a prorrata temporis. L' Arrendatària no serà responsable, ni satisfarà a l' Arrendadora, els interessos, multes, sancions o recàrrecs que pogués imposar qualsevol òrgan de l' Administració Pública a l' Arrendadora per haver-se demorat està en el pagament de tributs o incomplir les seves obligacions com a subjecte passiu. La taxa d'escombraries/residus o tributs similars o anàlegs seran per compte de l'Arrendatari, i l'Arrendador els refacturarà a aquest havent d'abonar-lo bé mitjançant domiciliació bancària, o bé mitjançant abonament en compte o transferència a elecció de l'Arrendador. 8.2.- Impost sobre el Valor Afegit (IVA) La Renda sobre l' Immoble conforme al previst en aquest Contracte es trobarà subjecta, però exempta de l' IVA en virtut del que estableix l' article 20. Un. 23è de la Llei de l'Impost sobre el Valor Afegit (en endavant LIVA). I, d' acord amb el criteri existent a data de subscripció del Contracte, assegut pel Tribunal EconòmicaAdministratiu Central i per la Direcció General de Tributs amb relació a l' arrendament d' habitatge per persones jurídiques per destinar-les a habitatge habitual dels seus dependents. Si canviaré el criteri per l' administració tributària o per la jurisprudència s' aplicarà l' IVA respectiu]. |
Novena Reparacions i obres
|
| 9.1.- Obres a càrrec de l' Arrendatari. L' Arrendatari no podrà realitzar cap obra a l' Immoble que:
sense obtenir el consentiment previ, exprés i per escrit de l' Arrendador, que no podrà ser denegat injustificadament. L'Arrendador haurà de respondre a la proposta de l'Arrendatari (acceptant-la o rebutjant-la) en un termini de TRENTA (30) dies a partir de la data en què la proposta sigui presentada a l'Arrendador, llevat que es requereixi raonablement informació addicional, cas |
|
|
|
|
Desena Fiança, Garantia Addicional i Assegurance s
|
| 10.1.- La fiança del present arrendament, això és, la suma equivalent a dos (2) mensualitats de la Renda ascendeix a la quantitat de xxxxx EUROS (xxxxxxx.€) (la "Fiança"). Aquesta fiança tindrà el concepte de dipòsit durant la vigència del contracte i haurà de ser retornada a l' Arrendatari, si a la fi de la vigència de l' arrendament, es troba al corrent de pagament i l' habitatge ha estat conservat i sigui retornat en perfectes condicions. La referida fiança haurà de ser lliurada a l'Arrendador mitjançant transferència bancària al compte bancari amb el següent IBAN: en la forma descrita en la pàgina segona del contracte. En el termini màxim d'un (1) mes des de la data de signatura d'aquest Contracte, l'Arrendadora dipositarà la suma equivalent a dos (2) mensualitats de la renda del primer any del Contracte, davant l'organisme públic que correspongui o la inclourà en el conveni eventualment subscrit per al dipòsit de la Fiança. 10.2.- A més, com a garantia addicional, l'Arrendatari lliura, en la forma descrita en la pàgina segona del contracte, l'import de xxxxxxx EUROS (xxxx,00€). La garantia addicional serà retornada a l' Arrendatari, si a la fi de la vigència de l' arrendament, aquest es troba al corrent de pagament i l' habitatge ha estat lliurat en perfectes condicions. Tant la fiança legal com la garantia addicional queden establertes en garantia de les obligacions legals i contractuals de l' Arrendatari.
10.3.- L' existència de la fiança i garantia addicional no serviran mai de pretext per retardar el pagament de la renda o de qualsevol de les quantitats el pagament de les quals ha assumit l' Arrendatari.
10.4.- En cas que els desperfectes causats en l' habitatge o l' import per tributs, despeses, serveis o subministraments de compte de l' Arrendatari fossin, en la seva quantificació, superiors a la fiança dipositada, i la garantia addicional lliurades, l' Arrendatari vindrà obligat al desemborsament de les quantitats necessàries, fins al total pagament dels conceptes ressenyats, entenent-se que l' import de la fiança i garantia addicional no actua com a quantitat limitativa de la responsabilitat de l' Arrendatari per aquests conceptes i la possible indemnització de danys i perjudicis.
10.5.- ASSEGURANÇA DE LA LLAR: L' Arrendatari s' obliga a contractar una assegurança de la llar vigent durant tot el termini del contracte d' arrendament, per donar cobertura a la responsabilitat per danys a tercers i, així mateix, que cobreixi el contingut de la cosa arrendada fins a un valor de 10.000 € per a cobertura de sinistres incloent danys per aigua, incendi o danys d' origen elèctric, el qual s' haurà de fer efectiu des de la data de formalització del contracte d' arrendament
| ||
|
| |||
Onzena Obligacions de l' Arrendatari.
|
| 11.1.- L' Arrendatari s' obliga a més solidàriament a:
| ||
|
| |||
Dotzena Extinció del contracte
|
| 12.1.- El present contracte s' extingirà pel transcurs del termini de durada fixat. En aquest cas cap de les parts tindrà dret a reclamar a l' altra part cap indemnització per aquest concepte. 12.2.- També es pot resoldre anticipadament, a instàncies de qualsevol de les parts i mitjançant comunicació fefaent a tal fi en amb l' altra, per incórrer l' altra part en incompliment de qualsevol de les obligacions assumides en el present contracte. En particular, les parts convenen expressament que serà causa de resolució del contracte l' impagament de qualsevol mensualitat de Renda, o de les quantitats el pagament de les quals assumeix l' Arrendatari en virtut del present contracte. En aquest cas, la part que hagués complert amb les seves obligacions podrà optar entre (i) exigir el compliment de l'obligació, o (ii) a promoure la resolució del contracte havent d'abonar la part incomplidora el pagament de tots els adeus que en el seu cas motivin la resolució. A més, en ambdós casos podrà igualment exigir la indemnització dels danys i perjudicis. En el cas que l'Arrendador instés la resolució del contracte d'arrendament per incompliment de les obligacions essencials per part de l'Arrendatari, això és: (i) pagar la Renda i altres quantitats degudes i (ii) conservar l'habitatge en bon estat. L' Arrendador tindrà dret a exigir a més com a indemnització per danys i perjudicis, la suma corresponent a les rendes pendents de pagament des de la data de la resolució fins al dia de venciment de l' arrendament ex. Pacte Segon anterior. | ||
Tretzena Causes de resolució del contracte.
|
| 13.1.- L' incompliment per qualsevol causa de les obligacions resultants del present contracte d' arrendament donarà dret a la part que hagués complert les seves a exigir el compliment de l' obligació o a promoure la resolució del contracte d' arrendament d' acord amb el que disposa l' article 1.124 del Codi Civil. Així mateix, les Parts podran resoldre de ple dret el contracte d' arrendament en els supòsits contemplats en l' article 27 de la Llei d' Arrendaments Urbans i en el supòsit d' incompliment de les obligacions pactades en aquest contracte d' arrendament i per a les quals es contempli que això fos motiu de resolució. A títol enunciatiu i no limitatiu, l' Arrendador podrà resoldre de ple dret aquest contracte d' arrendament per les causes següents:
| ||
|
| |||
Onzena Notificacions
|
| 14.1.- A l' efecte de rebre qualsevol notificació vinculada amb els drets i obligacions reconeguts en aquest contracte, es designen els següents correus electrònics i telèfons: Arrendador: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Arrendatario: xxxxxxxxxxxx
i els següents domicilis: Arrendador: Carrer xxxxxxxxxxxxxx Arrendatario: xxxxxxxxxx
14.2.- Les comunicacions s' hauran de fer mitjançant comunicació electrònica de manera preferent, i en cas d' impossibilitat o manca de funcionament del servei electrònic per correu ordinari mitjançant burofax. |
Quinzena Jurisdicció
|
| 15.1.- Per a la resolució de qualsevol qüestió litigiosa que pogués derivar-se de la interpretació i/o del compliment del present contracte són competents els Jutjats i Tribunals on està ubicat l'habitatge arrendat. |
Tretzena Dret del consumidor
|
| 16.1.- Les Parts manifesten que el present contracte ha estat convingut de mutu acord conforme a la normativa aplicable per a la defensa de consumidors i usuaris, sense que cap de les seves estipulacions pugui considerar-se com una imposició, renúncia o limitació. |
Desèptima Protecció de dades i inclusió de les dades d' impagamen t de deute a fitxers comuns de solvència.
|
| 17.1.- Qui és el responsable del tractament de les seves dades personals? En compliment del Reglament General (UE) 2016/279 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i garantia dels drets digitals, s'informa a l'arrendatari que les dades de caràcter personal que ha proporcionat i les que es derivi de la relació seran tractades per l'article 155 amb NIF: xxxxxx
El responsable del tractament ha encomanat els serveis de gestió immobiliària a CLIKALIA MANAGEMENT SERVICES S.L. amb C.I.F. número B-56917008, qui podrà accedir i tractar les seves dades personals, en qualitat d' encarregat del tractament, per a la prestació d' aquests serveis de gestió.
L'arrendatari pot contactar amb el delegat de protecció de dades en .
17.2.- Amb quines finalitats es tractaran les seves dades personals?
Les dades personals de l' arrendatari es tractaran amb les finalitats següents:
|
|
|
|
| |||
|
| |||
DIVUITENA Prevenció del Blanqueig de Capitals i finançamen t del Terrorisme.
|
| 18.1.- Prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme: En el marc de l'atorgament de la relació contractual si fos aplicable, l'Arrendatari facilitarà a l'Arrendador, amb una antelació mínima de 48 hores respecte a la data de signatura del contracte d'arrendament, de forma veraç i completa, quanta informació i documentació sigui necessària i li sigui requerida als efectes que l'Arrendador pugui donar compliment a les seves obligacions sota la Llei 10/2010, de 28 d' abril i altra normativa reguladora de la prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, i autoritza expressament a l' Arrendador realitzar les actualitzacions de verificació que consideri oportunes per a aquesta finalitat. La manca d' obtenció per part de l' Arrendador de la informació i documentació exigida en les polítiques internes establertes per donar compliment a la legislació serà causa suficient perquè l' Arrendador estigui facultat per NO CONTINUAR AMB LA VALIDACIÓ DEL POSSIBLE ARRENDATARI o en el seu cas resoldre la relació contractual amb l' arrendatari si està ja s' hagués subscrit.
18.2.- L' Arrendatari accepta i declara que ha llegit i comprès els termes i condicions anteriorment exposats. | ||
Dècima novena
| 19.1.- Autorització per a consulta i inclusió en el registre d'impagats judicialsAutorització per a consulta: L’arrendatari autoritza expressament l’arrendador perquè, durant la vigència del present contracte, pugui consultar la seva situació en el Registre d’Impagats Judicials de l’Advocacia Espanyola amb la finalitat de verificar la seva solvència i el compliment de les seves obligacions econòmiques. Autorització per a inclusió en cas d’impagament: En cas d’impagament de rendes o de qualsevol altra obligació econòmica derivada del present contracte, l’arrendatari autoritza expressament l’arrendador perquè procedeixi a la comunicació i inclusió d’aquest deute en el Registre d’Incidències i Impagats Judicials de l’Advocacia Espanyola, de conformitat amb la normativa vigent. Procediment previ: Abans de procedir a la inclusió en el registre esmentat, l’arrendador haurà de fer una notificació fefaent a l’arrendatari mitjançant correu electrònic i/o missatge telefònic, concedint-li un termini de [Número] dies per regularitzar la situació o formular les al·legacions que consideri oportunes. 19.2.- Procediment de notificació electrònica en cas d’impagament i negociació prèvia a la via judicialEn compliment del que disposa l’article 6 de la Llei Orgànica 1/2025, i a efectes de l’acreditació de l’activitat negociadora prèvia a qualsevol reclamació judicial, l’arrendatari autoritza expressament l’arrendador a realitzar una notificació electrònica mitjançant el correu electrònic indicat en la clàusula catorzena, en la qual es comuniqui l’oferta vinculant d’acord prevista en la llei esmentada. Aquesta notificació electrònica tindrà caràcter fefaent i servirà com a prova suficient que s’ha intentat una solució extrajudicial conforme a l’article 264.4 de la Llei d’Enjudiciament Civil. 19.3.- Termini per acceptar l’oferta d’acord i autorització per a l’inici d’accions legalsSi l’arrendatari no accepta l’oferta vinculant d’acord amistós dins del termini d’un (1) mes des de la recepció de la notificació electrònica, o no respon en aquest termini, autoritza expressament l’arrendador perquè pugui iniciar les accions judicials oportunes per a la reclamació del deute, incloent-hi el procediment de desnonament i reclamació de rendes. |